نوروز با کتاب (10)؛

«مفتون و فیروزه»؛ تاریخ خصوصی ملت ایران در قالب داستان و رمان

کتاب «مفتون و فیروزه» نوشته «سعید تشکری» به واسطه آنکه قهرمان اصلی اش مقام معظم رهبری بوده، تاریخ خصوصی ملت ایران در قالب داستان و رمان است.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران؛‌ «مفتون و فیروزه» عنوان کتابی است که می‌توان گفت با انتشار آن، ادبیات داستانی انقلاب اسلامی در سی‌ سال اخیر شاهد انتشار یکی از شاهکارهای بی‌مثال خود بوده است. 

بنابراین گزارش، کتاب دوجلدی «مفتون و فیروزه» به تعبیر نویسنده خود تاریخ خصوصی ملت ایران در قالب داستان و رمان است. 

گفتنی است، که این کتاب چیزی بیشتر از تاریخ خصوصی و شناسایی پرده‌ای مغفول و ناشناخته از تاریخ انقلاب بوده که برای نخستین بار از زاویه دید فعالان فرهنگی و نه سیاسی روایت می‌شود. 

لازم به ذکر است که در بخشی از کتاب «مفتون و فیروزه» چنین آمده است که «وقتی مردم روستا لندرور را از دور می‌دیدند، می‌دانستند آقا سید علی برای دفن مرده‌هاشان آمده، به طرف ماشین دویدند آقا سید علی که پیاده شد، جماعت دور و برش بودند. او برای مانده ها حرف بود و همدردی و جلسه وعظ،‌ دلشکسته‌ها را مرهم تنها ماندگان را همراه یتیمان را پدر حضور آقا سید علی و یارانش به جای بوی تعفن و مرگ، عطر صفا ریخت و زندگی». 

خاطرنشان می‌شود که کتاب «مفتون و فیروزه» هم اکنون با قیمت 600000 ریال در کتابفروشی‌های انتشارات ققنوس در دسترس مخاطبان خود قرار گرفته است. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.