یک روان‌شناس گفت: والدین نباید خواسته‌ها و اهداف خود را به فرزندانشان تحمیل کنند.

والدین اهداف خود را به فرزندانشان تحمیل نکنند
پریسا حسن‌پور، روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به توقعات اشتباه برخی والدین از فرزندان خود اظهار کرد: بسیاری از والدین توقعاتی را از فرزندان خود دارند که موجب عدم تصمیم‌گیری و عدم اختیار در آینده آن کودک می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از والدین که در دوران جوانی خود به اهداف‌های خود نرسیده‌اند به همین جهت کودکان خود را مجاب به پیش بردن همان اهداف می‌کنند و یک تصمیم و تفکر تحمیل شده را به کودک خود القا می‌کنند، ادامه داد: والدین باید به این باور برسند که همه کودکان نباید اید‌ه‌آل باشند باید به کودکان حق انتخاب داد تا با فکر و اندیشه خود پیش بروند.

وی افزود: کودکان به تنهایی باید برای رخ‌دادهای کوچک و بزرگ زندگی خود تصمیم بگیرند و آن را اجرا کنند و حتی برخی مواقع شکست بخورند چرا که با این روند قطعاً در آینده افرادی مستقل و موفق خواهند بود.

حسن افزود: والدین هیچ‌گاه نباید فرزندان خود را سرزش کنند و به آنها دستور انجام کاری را بدهند بلکه در برخی موارد باید به کودک آزادی داد تا خود برای کارهای خود تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: والدین باید با فرزندان خود مانند یک دوست در زمان انتخاب‌ها و تصمیم‌گیری‌ها همانند به آنها کمک کنند، وسعی بر این داشته باشند یک رابطه دوستانه با فرزند خود ایجاد کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: والدین ، فرزند ، اهداف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار