قزوین؛

برگزاری جشنواره چوگان در استان

نخستین جشنواره نوروزی چوگان در قزوین آغاز شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، نخستین جشنواره ملی چوگان امروز با حضور  مرتضی روزبه استاندار قزوین، محمد علی حضرتی‌ها مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین و معاونان این اداره کل و احسان اشراقی کارشناس دوره صفویه، برگزار شد.

در این جشنواره محمدعلی حضرتی‌ها گفت: برگزاری نخستین جشنواره چوگان در قزوین مدیون همدلی و هم‌زبانی مسئولان و مدیران اجرایی کشور است.

وی افزود: استان قزوین بیش از صد سال میزبان آیین‌های برگزاری چوگان در نوروز بوده که پس از 350 سال شاهد برگزاری چوگان در ایام نوروز هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین نیز در این مراسم اظهارداشت: ادامه مسابقات چوگان در صبح و بعد از ظهر امروز بین تیم‌های چهل ستون قزوین و پاسارگاد در مجموعه دولتخانه برگزار می‌شود.

در این جشنواره مسابقه‌ چوگان بین تیم عالی‌قاپو قزوین و بیستون توسط ورزشکاران این رشته برگزار شد که نتیجه بازی با برد 3 بر صفر به نفع تیم عالی قاپو استان قزوین به اتمام رسید.

از بخش‌های جالب و جذاب جشنواره می‌توان به اجرای موسیقی زنده سنتی و زورخانه‌ای در آغاز جشنواره، برگزاری ورزش زورخانه‌ای توسط ورزشکاران باستانی استان در فاصله دو نیمه بازی و همچنین حضور تماشاگران و گردشگران ویژه نوروزی استان در این جشنواره اشاره کرد.
 
انتهای پیام/ض
برچسب ها: قزوین ، چوگان ، نوروز ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.