معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهریار گفت: جهاد کشاورزی متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی این شهرستان همواره توصیه‌های لازم را به فعالان کشاورزی به منظور انتخاب مناسب نوع کشت و محصولات زراعی ارائه می‌کند، اما بی‌توجهی برخی کشاورزان باعث بروز خسارت سنگین می‌شود.

فعالان کشاورزی شهریار به توصیه‌های جهاد کشاورزی توجه بیشتری کنند
کریم تبارکی، معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به بروز و تحمیل خسارت‌های سنگین در طول سالیان اخیر به فعالان کشاورزی شهرستان شهریار در اثر سرمازدگی‌های مکرر، اظهار کرد: شیوه کشاورزی به صورت سنتی، عدم آگاهی کافی برخی فعالان کشاورزی و نوع کشت نامناسب و نامتناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی شهرستان شهریار، میزان خسارات را در طول سالیان اخیر مضاعف نموده است.

وی در ادامه با بیان لزوم تقویت اطلاع‌رسانی و آموزش‌های هرچه بیشتر فعالان کشاورزی شهرستان شهریار در جهت کاشت محصولات مناسب با شرایط اقلیمی این شهرستان ارائه می‌کند، اما متاسفانه بی‌توجهی برخی از فعالان این عرصه، و ناهمخوان بودن محصولات زراعی و باغی با شرایط آب و هوایی شهریار، میزان خسارات سرمازدگی در طول سالیان اخیر را افزایش داده است.

وی در ادامه عنوان کرد: به عنوان نمونه تغییر الگوی کشت و باغداری از سیب به سمت زردآلو و گوجه سبز، باعث بروز خسارات سنگینی شده و در سال گذشته قریب به 100 درصد محصولات باغی از نوع زردآلو و گوجه سبز با سرمازدگی مواجه شد.

تبارکی در پایان اذعان کرد: برآورد خسارات سرمازدگی در سال گذشته به رقمی بالغ بر 100 میلیارد تومان می‌رسد که این میزان مؤید عمق فاجعه در این عرصه است و امید آن داریم در آینده با افزایش آگاهی‌ها و آموزش‌های لازم و عنایت پروردگار متعال، خسارات سرمازدگی در حوزه کشاورزی به حداقل ممکن کاهش پیدا نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار