مرکل عنوان کرد

تاثیر منفی تحریم‌های روسیه برکشورهای اروپایی

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان اعلام کرد تحريم هاي اقتصادي اعمال شده از سوي اتحاديه اروپا عليه روسيه بر همه کشورها تأثير مي گذارد .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ايتارتاس، مرکل در هلسينکي گفت: روسيه به اصول رويکرد مشترک پايبند نيست. از اين رو، ما تصميم گرفتيم به روشي هماهنگ عمل و تحريم هاي اقتصادي عليه مسکو اعمال کنيم ، هر چند که اين تحريم ها بر همه کشورها تأثير مي گذارد.

او همچنين گفت اتحاديه اروپا نبايد سياست امنيتي خود را عليه روسيه قرار دهد بلکه اين سياست بايد به همراه روسيه اتخاذ شود.

صدر اعظم آلمان گفت: زماني که جنگ سرد به پايان رسيد و اتحاد جماهير شوروي از هم فروپاشيد ، ما همواره به روسيه به عنوان يک شريک نگريسته ايم. ما تلاش کرديم در زمينه ه اي اقتصادي با اين کشور در تعامل باشيم. ما در زمينه تأمين انرژي به روسيه متکي هستيم. اما با توجه به اوضاع گرجستان و شرق اوکراين موضع ما کمي تغيير يافته است.

پس از الحاق شبه جزيره کريمه به روسيه در اواسط ماه مارس 2014، مقامات و شرکت هاي روس تحت تحريم هاي غربي قرار گرفته اند که اين تحريم ها شامل محدوديت در صدور گذرنامه و مسدود شدن دارايي ها مي شود .

با وجود سخنان مقامات روسيه در اين باره که برگزاري همه پرسي جدايي شبه جزيره کريمه از اوکراين بر اساس قوانين بين المللي و منشور سازمان ملل متحد بوده است و مطابق با موضوع جدايي کوزوو از صربستان در سال 2008 است، غرب و کيف از به رسميت شناختن الحاق کريمه به روسيه خودداري کردند .

 غرب به سبب دست داشتن روسيه در تحولات اوکراين،‌ از اعمال تحريم هاي و محدوديت هاي جديد عليه روسيه در اواخر ماه ژوئيه 2014 خبر داد .

روسيه نيز در واکنش به اين اقدام، در روز ششم ماه اوت 2014 محدوديت هايي در زمينه واردات برخي کالاها از استراليا، کانادا، اتحاديه اروپا، آمريکا و نروژ اعمال کرد.

روسيه همواره اتهامات را درباره الحاق کريمه رد کرده است زيرا اين شبه جزيره به صورت داوطلبانه و پس از برگزاري همه پرسي به روسيه پيوسته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، تحریم ، روسیه ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار