هشدار هواشناسی نسبت به بارش‌های سیل‌آسا در شمال و غرب کشور

کارشناس هواشناسی کشور گفت: با توجه به وقوع بارش‌های سیل آسا در نواحی شمال و شمال غرب کشور و احتمال بروز خسارت، هشدار سطح قرمز صادر کرده‌ایم.

گودرزی کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه وزش باد شدید در تهران آغاز شده و سرعت وزش باد در مناطق مختلف متنوع است، گفت: با توجه به سرعت وزش باد هموطنان از قرار گرفتن در زیر ساختمان‌های نیمه کاره و تابلوهای تبلیغاتی پرهیز کنند.

وی همچنین از صدور هشدار سطح نارنجی برای فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی طی امشب خبر داد و گفت: رگبار باران، رعدو برق، تگرگ، صاعقه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و کاهش محسوس دما را به ویژه در نیمه شمالی در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل شاهد خواهیم بود.

وی افزود: خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، شمال خراسان جنوبی، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران و گلستان هم درگیر بارش باران خواهند بود.

گودرزی افزود: اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی و خسارت به صنعت کشاورزی از  اثرات این بارش باران است.

وی گفت: توصیه می‌شود شهروندان از سفر‌های غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و استفاده از محلول‌های ضد تنش در گیاهان پرهیز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
تا باشه هشدار قرمز بارندگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
انشاالله همیشه هشدار قرمز بارندگی با‌شه
آخرین اخبار