استان یزد با مساحت 129285 کیلومتر مربع با جاذبه های گردشگری بسیاری همراه است که علاقمندان به کویرگردی در ایران را به سوی خود فرا می خواند.

تجربه گردشگری در کویر در استان یزد
به گزارش خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران،  استان یزد با مرکزیت شهر یزد یکی از استانهای کویری در ایران است که با مساحتی بالغ بر 129285 کیلومتر مربع در زمان ساسانیان و به فرمان یزدگرد اول ساخته شده است.

از مهمترین سوغات در این استان می توان به شیرینی های سنتی نظیر باقلوا، قطاب، پشمک، لوز حاجی بادامی، نان برنجی، سوهان، انار و تلف اشاره کرد.

غذاهای محلی در این استان نیز شامل شولی، آش کدو، آش ماش، آش گندم، آش انار، آش پرک، خورش تنجینه، قیمه یزدی، کله جوش، حلیم و آش جوکار است.

از آنجایی که استان یزد از جاذبه های گردشگری فراوانی برخوردار است، اما مهمترین مراکز و مناطق گردشگری در این استان عبارتند از: مسجد جامع، امامزاده جعفر، آرامگاه سپهسالار، بنای آتشکده زرتشتیان، باغ دولت آباد، حصار یزد، قلعه سریزد و چک چک.

در کنار این مراکز گردشگری و تفریحی در شهرستانهای استان یزد نیز مناطقی وجود دارد که توریست ها را به سمت خود فرا می خواند. کویر سیاه کوه و کویر شهرنو در اردکان، کویر نیزار کومیون در بافق، نازنین قلعه در میبد، غار موبدان فیروز، غار نباتی در تفت، غار شگفت یزدان در صدوق و کویر رستاق در صدوق نیز از جمله مناطق گردشگری برای کویردوستان و گردشگران داخلی در ایام نوروز در شهرستانهای استان یزد است.

یزد دارای 32 هلت است که از این میزان 2 هتل این شهر با نامهای "داد" و "صفائیه" 4 ستاره و 6 هتل پارسیان 1 و 2 ، ترهانی، کاروان، لاله و مهمانسرای یزد 3 ستاره و الباقی هتل ها 2 و 1 ستاره هستند.


انتهای پیام/

برچسب ها: گردشگری ، استان یزد ، کویر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار