مدیر فرودگاه آبادان از اتمام کار نصب سیستم ILS این فرودگاه خبر داد و گفت: این سیستم پس از چک و بازرسی کامل راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،محمدرضا رضایی مدیر فرودگاه آبادان با اعلام اینکه پروژه نصب سیستم ILS (آی ال اس) از سوم خرداد ماه سال گذشته آغاز شده است، گفت: اعتبار مورد نیاز برای این پروژه 60 میلیارد ریال بود که با مشارکت شرکت فرودگاه‌های کشور و منطقه آزاد اروند تامین شده‌است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نصب کامل سیستم در فرودگاه تمام شده و در صورت چک کامل آن به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

رضایی در ادامه با اشاره به اینکه طبق سه تفاهمنامه مهم و کارساز همکاری فی مابین شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان منطقه آزاد اروند در جهت برنامه‌ریزی برای بهسازی، توسعه و تامین زیرساخت‌های لازم فرودگاه آبادان، مقرر شده ترمینال پنج فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به فرودگاه آبادان انتقال یابد، گفت: طبق تفاهمنامه سه جانبه‌یی که بین شرکت فرودگاه‌های کشور و منطقه آزاد اروند منعقد شده، تصمیم‌گیری‌ها بر آن است که ترمینال پنج به این فرودگاه منتقل شود به‌طوری‌که این ترمینال در مساحت هشت هزار مترمربع در دو نیمه طبقه پنج و سه هزار مترمربعی استقرار یابد.

مدیر فرودگاه آبادان اضافه کرد: در حال حاضر جانمایی لازم برای این ترمینال انجام شده است.

وی در ادامه افزود: ترمینال فعلی فرودگاه آبادان هفت هزار مترمربع است که قرار است طبق این تفاهمنامه این دو ترمینال در آینده نزدیک تخریب و ترمینال جدیدی در مساحت 15 تا 20 هزار مترمربع با مشارکت منطقه آزاد و شرکت فرودگاه‌های کشور ساخته شود.

رضایی در ادامه اظهار داشت: یکی دیگر از موارد تفاهم‌نامه فوق مربوط به عملیاتی شدن بحث محوطه‌سازی و ایجاد فضای سبز و زیباسازی فضای ترمینال بوده است.

مدیر فرودگاه آبادان اظهار داشت: اقدامات وسیعی می‌بایست در بحث گردشگری و جذب توریست صورت گیرد که برای این امر نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم.

رضایی افزود: برای محوطه‌‌سازی و فضای سبز و پارک خانواده بلوار فرودگاه؛ 17 میلیارد تومان قرارداد با شهرداری به‌عنوان پیمانکار منعقد شده که تمام هزینه آن را منطقه آزاد اروند پرداخت خواهد کرد و همچنین منطقه آزاد با شرکت ملی ساختمان قرارداد 10 میلیارد تومانی منعقد کرده تا انتقال ترمینال پنج مهرآباد عملیاتی شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مذاکراتی با شرکت‌های هواپیمایی قشم‌ایر و زاگرس صورت گرفته، اظهار داشت: برنامه این فرودگاه افزایش پروازی برای مسیرهای مشهد، تهران، اصفهان است که شرکت‌های فوق برای این منظور برنامه‌های خود را اعلام کرده‌اند که امیدواریم به زودی محقق شود.

رضایی گفت: برای برقراری پرواز در مسیر کویت نیز برنامه داریم که امیدواریم به زودی محقق شود.

وی در ادامه افزود: برای نیمه اول سال جاری درصدد هستیم برای مسیر تهران و مشهد تعداد پروازها را افزایش دهیم.

مدیر فرودگاه آبادان تصریح کرد: در حال حاضر در هفته شاهد 80 پرواز رفت و برگشت در این فرودگاه هستیم.

انتهایی پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار