نایب رییس خانه معدن گفت: متاسفانه قیمت ماشین‌آلات معدنی در ایران بیشتر از تمام کشورهای دنیا است که خود به نوعی چالش در حوزه معدن ایجاد می‌کند.

محمدرضا بهرامن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه طبق آمارهای موجود پایین‌ترین ارقام مطالبات بانکی مربوط به بخش معدن است اظهار داشت: بانکها اگر بتواند افزایش سرمایه داشته باشند از این طریق می‌توان سرمایه در گردش بخش تولید را تا حدودی تامین کرد.

نایب رییس خانه معدن افزود: البته طبق قانون خروج غیرتورمی از رکود چند بانک دولتی افزایش سرمایه خواهند داشت امیدواریم بخش تولید از آن بهره‌مند شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه یک فعال همواره نمی‌تواند سرمایه در گردش را در اختیار داشته باشد بنابراین لازم است 70 تا 80  درصد تسهیلات اعطایی در قالب سرمایه در گردش باشد.

بهرامن تاکید کرد: متاسفانه آنچه که در امروز در کشورها تبدیل به چالش شده این است که نمی‌توانم سرمایه در گردش را به طور مطلوب تامین کنیم.

نایب رییس خانه معدن اظهار داشت: افزایش هزینه‌های تولید وتحت فشار بودن واحدها موجب می‌شود واحدها از سیستمهای غیر بانکی تامین ارقام مورد نیازشان را انجام دهند که این مسئله خود مشکل آفرین است.

وی هم چنین در خصوص ماشین‌الات معدنی گفت: متاسفانه قیمت ماشین‌آلات معدنی در ایران از تمام کشورهای دنیا بیشتر است و این حوزه با چالش مواجه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار