جزیره هنگام، در جنوب جزیره قشم واقع شده و رفت و آمد در این جزیره برای افراد تنها به وسیله‌ی قایق میسر است.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران، اگر ایرانی‌ها به کشورمان به شدت علاقه‌مند باشیم و خیلی اهل سفر و گردش باشیم هنوز خیلی از مکان‌های دیدنی مطرح نشده در کشورمان وجود دارد که از آنها دیدن نکردیم و هزینه‌ی زیادی هم برای ما ندارد، از جمله این مکان‌ها می‌توان به جزیره "هنگام" اشاره کرد که در جنوب کشور واقع شده است.

جزیره هنگام در جنوب جزیره‌ی قشم واقع شده و رفت وآمد در این جزیره برای افراد تنها به وسیله‌ی قایق میسر است، پس همه یک تجربه هیجان‌انگیز برای سفر با قایق در آب‌های آبی خلیج فارس خواهید داشت.

از زیبایی‌های این مسیر از سمت قشم به جزیره هنگام جنب و جوش دلفین‌هاست البته اگر آب و هوا مناسب باشد، همچنین دلفین‌ها عموما صبح دیده می‌شوند.

پس از رسیدن به این جزیره اولین چیزی که نظر گردشگران را به خودجلب می کند شن‌های براق این منطقه است، شن‌ها به حدی برق می‌زنند که گردشگران مقداری از آن شن‌ها و صدف‌ها را به عنوان یادگاری با خود می‌برند و گاهی با قسمت‌هایی از این جزیره برمی‌خورید که کل سطح آن با صدف‌هایی رنگارنگ پوشیده شدند.

در مسیری که با قایق حرکت می‌کنید بقایای کشتی‌های غرق شده را می‌بینید و هر چه نزدیک‌تر می‌شوید دسته دسته ماهی‌های رنگی را مشاهده خواهید کرد که در سطح آن حرکت می‌کند.

در این منطقه خانم‌ها پوشش‌ خاص خود را دارند که شامل روبنده و لباس‌های رنگارنگ می‌شود.

همچنین آب کشی از چاه آب شیرین در نخلستان هم به احتمال زیاد تجربه‌ای است که هر جایی پیدا نمی‌شود. در کنار پرورش کروکودیل نوپک، محلی برای کمپینگ طبیعت گردان ساخته شده که امکانات لازم برای کمپینگ را هم دارد.

در این جزیره وسیله‌ی نقلیه بسیار کم است و این بیانگر این نکته است مکانی بدون دود و صدا است و هر آنچه که هست شن و صخره و صدای موج‌ها است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.