معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: با توجه به برنامه‌ریزیهای صورت گرفته در سال 94شاهد آغاز فعالیتهای فرهنگی دانشگاهها در سطح بین المللی هستیم.

سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به فعالیتهای بین‌المللی و گسترش این فعالیتها از سوی وزارت علوم و البته برگزاری همایش جنبش عدم تعهد با حضور وزرای علوم در اسفند ماه 93 در تهران در بحث فعالیتهای فرهنگی نیز این گفتگوها با برخی از وزرای علوم و معاونین وزرای علوم از کشورهای دیگر شکل گرفت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه این ارتباطات در جهت فعالیتهای فرهنگی با کدامیک از وزرای علوم در رابطه با فعالیتهای فرهنگی دانشجویی به بحث و تبادل نظر پرداختند، افزود: ما با وزیر علوم سوریه، معاونین وزیر علوم الجزایر، وزیر علوم بلاروس و سفیر و معاونین وزیر علوم تانزانیا و نماینده اتحادیه آفریقا و بسیاری دیگر از کشورها بحث و گفتگو با در مورد مسائل فرهنگی و دانشجویی داشته‌ایم.

وی افزود:البته بسیاری از این وزرای علوم نیز از ایران دعوت کردند تا از نزدیک به این گفتگو ها ادامه دهیم و تجربیات را به یکدیگر منتقل کنیم، چنانچه در این بخشها ما دارای توانمندیهای فوق‌العاده‌ای هستیم که از نظر سایر کشورها قابل توجه است.

هاشمی تصریح کرد: سال آینده (سال 94) آغاز فعالیتهای فرهنگی دانشگاهها در سطح بین المللی تلقی می‌شود که یک حرکت مستقل در این رابطه شکل می‌گیرد و توسعه می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: ما هم امیدواریم در راستای فعالیتهای فرهنگی دانشجویان بتوانیم قدمهای موثری در این راستا برداریم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار