حریری گفت: قبل از الکترونیکی شدن گمرکات زمان ورود کالا به کشور 27 روز بوده و الان این زمان تنها 7 روز است که با برنامه‌های گمرک این زمان روز به روز در حال کاهش است.

مجیدرضا حریری رییس کمیسیون مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به این که الکترونیکی شدن گمرکات در عصر حاضر اجتناب ناپذیر است گفت:‌ بشر به این نتیجه رسیده است که سیستمهای مکانیزه سبب تسریع کارها و کاهش خطا می‌شود. 

وی افزود: یکی از معیارهای رتبه کسب و کار مقررات بر سر راه تجارت فرامرزی است و می‌توان به گمرک به عنوان یک گلوگاه  اشاره کرد که معطلی برای ورود اطلاعات در دفعات متعدد پیش ‌می‌آید. 

حریری تصریح کرد: قبل از الکترونیکی شدن گمرکات زمان ورود کالا به کشور 27 روز بوده و الان این زمان تنها 7 روز است که با برنامه‌های گمرک این زمان روز به روز در حال کاهش است. 

به گفته عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، الکترونیکی شدن رویه‌ها در گمرک موجب کاهش زمان معطلی و از بین رفتن کاغذبازی شده است. 

وی در ادامه تاکید کرد: احتمال تخلف در زمان رو به رو شدن صاحب کالا و مامور گمر ک نیز وجود داشت که به توجه به اینکه با الکترونیکی شدن حضور فیزیکی کمتر شده است فرصت برای امضای طلای و تشخیص فردی نیز کاهش یافته که این موضوعی بسیار مهم در سلامت اداری و شفافیت است. 

حریری افزود: هر میزی که از سر راه مردم و فعالان اقتصادی برداشته شود یک درجه به سلامت اداری و مبارزه با فساد افزوده می‌شود که این امر در سایه الکترونیکی شدن محقق می‌شود. 

انتهای پیام/
برچسب ها: گمرک ، بازرگانی ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار