دریاچه‌ی اوان یکی از زیباترین‌ دریاچه‌های ایران زمین که در قزوین واقع شده است و از هیچ رودی سرچشمه‌ نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ پیش رو داشتن عید نوروز‌ همه‌ی فکرها به این موضوع جلب می‌شود که تعطیلات خود را در کجا بگذارانیم عده‌ای از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را در طبیعت بگذرانند که در ادامه به معرفی یکی از طبیعت بگذارنند که  ما در ادامه به معرفی یکی از طبیعت‌های بکر ایران می‌پردازیم.

 اگر اهل طبیعیت گردی باشید بی گمان‌ یاد سپری زیبایی که از منطقه الموت به سمت شهسوار می‌رود می‌افتید دراین منطقه کشور قزوین دریاچه‌ای واقع شده به نام اوان که از زیبایی‌های منحصر به فرد این منطقه است.

دریاچه‌ای با آب زلال و ماهی بدون آنکه رودی به آن وارد شود چشمه‌های دایم فراوانی هم زیر بستر دریاچه‌ می‌جوشد.

اینجا مکانی زیبا برای قایق سواری و شنا و ماهیگیری در این فصل است و ایده آل برای اسکیت در زمستان است اگر قایق داشته باشید و به فنون شنا مسلط باشید و مجوز برای ماهیگیری در این فصل روز واقعا دلچسبی را در اوان خواهید داشت اگر هم اله کمپ زدن هستید شب و روز دل انگیزی خواهید گذراند.

 برای رفتن به دریاچه، ابتدا از تهران به سمت قزوین حرکت می‌کنید، حدود 150 کیلومتری درست راست، جاده ای به سمت الموت می‌رود که تابلوی بزرگ و شخصی دارد بعد از آن به زرجر(24 کیلومتری)، رحاپی دشت(32 کیلومتر) و سپس دو راهی دیکیس که سمت چپ جاده است و بالاخره نه کیلومتر بعد اوان رو به روی شماست.

و اما چند نکته حائز اهمیت است؛

صرف صبحانه: هم در رجایی دشت و هم در معلم کلایه (11 کیلومتر بعد از دو راهی دیکین) و نیز کافه و رستوران‌های کنار مسیر، می‌توانید صبحانه صرف کنید.

 همچنین پمپ بنزین در رجایی دشت و معلم کلایه وجود دارد امکانات راهی : در کنار دریاچه امکانات چندانی و جود ندارد، تنها یک مغازه کوچک و سرویس بهداشتی نامناسب و تخت‌هایی برای نشستن و صرف چایی.

بهتر است ناهار و شام را با خودتان ببرید.

 در خصوص خرید در پایان باید خاطر نشان کرد: به تازگی توسط پروژه‌های بین المللی sgp تولید و فروش نان محلی در آنجاه راه اندازی شد که تنها سوغات این منطقه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: دریاچه ، قزوین ، گردشگری ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.