بازیکن تیم ملی بیلیارد گفت: با توجه به استقبال فراوان بیلیارد در سطح جهان به نظر من این ورزش خیلی دیر وارد المپیک شد.

احسان حیدری نژاد در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،در خصوص ورود رشته بیلیارد به ورزش‌های المپیکی 2020 ژاپن اظهار داشت: از نظر من بیلیارد باید زودتر به رشته‌های المپیکی اضافه می‌شد. اما اکنون ما ورزشکاران این رشته از این اتفاق بسیار خوشحال هستیم زیرا باعث می‌شود بیشتر دیده شویم و به ماا نگیزه می‌دهد بهتر و هدفمندتر تمرین کنیم.

حیدری نژاد برای جذابیت بیشتر بیلیارد در بین تماشاگران المپیک پیشنها داد این رشته را می‌توان با تلفیق کردن ورزشکاران حرفه‌ای و آماتور جذاب‌تر کرد زیرا در این ورزش آماتور‌ها نمی‌توانند با حرفه‌ای‌هاپیکار کنند مگر اینکه با قهرمانی در دو دوره مجوز راهیابی به حرفه‌ای‌ها را کسب کنند و برعکس در رابطه با حرفه‌ای‌ها هم به این منوال است و حرفه‌ای‌ها نمی‌توانند با آماتورها به مسابقه بپردازند و اگر شرایطش محیا شود که این دو در کنار هم در المپیک به مسابقه بپردازند باعث جذابیت بیشتر آن بین تماشاچیان خواهد شد و  ما شانس زیادی برای حضور داریم.

وی ادامه داد: بیلیارد شرایط جسمی و فیزیکی خاصی ندارد و می‌توان تا سن بالا نیز بازی کرد و شخصی را سراغ دارم که در 57 سالگی هنوز در حرفه‌ای‌ها بیلیارد بازی می‌کند و این در حالی است که اوج فعالیت ورزشی‌های دیگر تا سن 30 سالگی به پایان می‌رسد و وجه تمایز ورزش بیلیارد با سایر رشته‌ها در همین است.

وی ادامه داد: در این رشته ورزشی ما افرادی را داشته‌ایم که در سن 16 . 15 سالگی توانسته‌اند استثنا باشند و قهرمان شوند و 8 نفر از خوب‌های حرفه‌ای بین سنین 30 تا 47 ساله هستند.

وی در پایان درخصوص برگزاری لیگ خاطر نشان کرد: برپایی لیگ برتر باعث می‌شود استعداد‌های خاص پیدا شوند و ما بیشتر دیده شدیم و شرایط برای حضور در المپیک 2020 ژاپن محیا شود زیرا در ایران بهترین‌ها وجود دارند فقط باید استعداد آنها کشف شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازیکن ، تیم ، ملی ، بیلیارد ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار