50 درصد افراد از این بیماری اطلاعی ندارند

متاسفانه 50 درصد افرادی که در ایران زندگی می‌کنند از بیماری قند خود اطلاعی ندارند.

دکتر خسرونیا متخصص داخلی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: دیابت به دو نوع 1 و 2 تقسیم می‌شود، اختلال در غدد پانکراس و مقاومت در مقابل جذب گلوکز در خون منجر به دیابت می‌شود.

وی افزود: دیابت نوع 1 بیشتر در کودکان و نوجوانان دیده می‌شود در صورتی که دیابت نوع 2 بیشتر در افراد مسن بیش از 30 تا40 سال دیده می‌شود، ژنتیک در دیابت نوع 2 موثر است.

خسرونیا اظهار داشت: کاهش وزن و جلوگیری از پرخوری در جلوگیری از پیشرفت دیابت نوع 2 موثر است ولی دیابت نوع 1 پیشگیری وجود ندارد.

وی بیان کرد: متاسفانه 50 درصد افرادی که در ایران زندگی می‌کنند از بیماری قند خون اطلاعی ندارند و زمانی به پزشک مراجعه می‌کنند که دچار عوارض شده باشند بیماران بعد از 10 سال به دنبال ناراحتی‌های چشمی و کلیوی به پزشک مراجعه می کنند.

همچنین رژیم غذایی بیماران باید به گونه‌ای باشد که کالری تعیین شده طبق محاسبه پزشک باشد و از خوردن مواد قندی و شیرینی‌جات خودداری کنند.

خسرونیا در پایان گفت: سفربرای بیماران مانعی ندارد ولی باید به رژیم غذایی و داروهای خود توجه کنند، قرص،  داروی خوراکی و در بعضی افراد انسولین به درمان این بیماری کمک می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار