متاسفانه 50 درصد افرادی که در ایران زندگی می‌کنند از بیماری قند خود اطلاعی ندارند.

دکتر خسرونیا متخصص داخلی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: دیابت به دو نوع 1 و 2 تقسیم می‌شود، اختلال در غدد پانکراس و مقاومت در مقابل جذب گلوکز در خون منجر به دیابت می‌شود.

وی افزود: دیابت نوع 1 بیشتر در کودکان و نوجوانان دیده می‌شود در صورتی که دیابت نوع 2 بیشتر در افراد مسن بیش از 30 تا40 سال دیده می‌شود، ژنتیک در دیابت نوع 2 موثر است.

خسرونیا اظهار داشت: کاهش وزن و جلوگیری از پرخوری در جلوگیری از پیشرفت دیابت نوع 2 موثر است ولی دیابت نوع 1 پیشگیری وجود ندارد.

وی بیان کرد: متاسفانه 50 درصد افرادی که در ایران زندگی می‌کنند از بیماری قند خون اطلاعی ندارند و زمانی به پزشک مراجعه می‌کنند که دچار عوارض شده باشند بیماران بعد از 10 سال به دنبال ناراحتی‌های چشمی و کلیوی به پزشک مراجعه می کنند.

همچنین رژیم غذایی بیماران باید به گونه‌ای باشد که کالری تعیین شده طبق محاسبه پزشک باشد و از خوردن مواد قندی و شیرینی‌جات خودداری کنند.

خسرونیا در پایان گفت: سفربرای بیماران مانعی ندارد ولی باید به رژیم غذایی و داروهای خود توجه کنند، قرص،  داروی خوراکی و در بعضی افراد انسولین به درمان این بیماری کمک می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار