مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان چهار محال و بختیاری گفت: طرح ملی حفاظت محیط زیست زاگرس مرکزی در استان چهارمحال و بختیاری به اجرا درآمده است.

شهرام احمدی فارسانی مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان چهار محال و بختیاری،  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح ملی حفاظت محیط زیست زاگرس مرکزی اظهار کرد: در این طرح کسب و کارهای سازگار با محیط زیست در منطقه پایلوت استان شناسایی و بررسی می‌شود بر این اساس در صورتی که طرح‌های ارائه شده متناسب و همگام سیستم مدنظر سازمان باشد، طرح مربوطه تصویب و یکسری اعتبارات ویژه به آنها اختصاص داده می‌شود.

وی در ادامه گفت: طرح‌های ارائه شده باید سازگار با محیط زیست منطقه باشند یعنی در ابتدا باید صدمه‌ای به محیط زیست وارد نشود و در مرحله بعدی طرح مورد نظر وابستگی بسیار اندکی به محیط زیست داشته باشد.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان ایلام بیان کرد: این طرح ابتدا در سیستم‌های مورد نظر سازمان محیط زیست ارزیابی و پس از آن در اواخر هفته گذشته در جلسه کارگروه کمیته برنامه‌ریزی محلی شهرستان تأیید و بودجه ویژه‌ای به آن اختصاص یافت.

فارسانی در پایان مطرح کرد: بودجه اختصاص یافته به این طرح به صورت مشارکتی از طرف طرح بین‌المللی حفاظت از تنوع زیستی زاگرس و سازمان جهاد کشاورزی منابع طبیعی در غالب اعتبارات شهرستانی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، زاگرس ، طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار