به کمک این سیستم لوکوموتیو ران نمی‌تواند با سرعت غیر مجاز از قوس‌ها و هنگام ورود به ایستگاه‌ها عبور کند و در صورتی که سرعت قطار از حد مجاز بالا‌تر برود توسط سیستم دوباره سرعت به حد مجاز کاهش می‌یابد.

 سید آقایی رئیس راه آهن کشور در مراسم بهره برداری از سامانه کنترل اتوماتیک قطار در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: امروز سیستم کنترل اتوماتیک سرعت قطار در مسیر تهران - مشهد به بهره برداری رسید تا به کمک آن از بروز سانحه در خطوط ریلی جلوگیری شود.

وی گفت: این سامانه برای تمام قطار‌ها اعم از با لوکوموتیو یا ترن ست قابل استفاده است و به کمک آن می‌توان سرعت قطار را در تمام طول مسیر بین تهران تا مشهد توسط دستگاه‌های خودکار کنترل کرد.

سید آقایی افزود: به کمک این سیستم لوکوموتیو ران نمی‌تواند با سرعت غیر مجاز از قوس‌ها و هنگام ورود به ایستگاه‌ها عبور کند و در صورتی که سرعت قطار از حد مجاز بالا‌تر برود توسط سیستم دوباره سرعت به حد مجاز کاهش می‌یابد.
 
رئیس راه آهن کشور گفت: سال گذشته به دلیل غفلت لوکوموتیوران هنگام ورود به ایستگاه با سرعت غیر مجاز یک سانحه را تجربه کردیم که انتظار می‌رود با بهره برداری از این سیستم دیگر ساهد سانحه در خطوط ریلی نباشیم.
 
سيد آقايی خاطر نشان كرد : در سال 93 حمل بار توسط سامانه ريلي 9 درصد رشد داشته كه در ده سال گذشته بی سابقه است.
برچسب ها: راه آهن ، سیستم ، کنترل ، سرعت ، قطار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار