اردبیل؛

افزایش 85 درصدی صادرات چمدانی در گمرک بیله سوار

سرپرست گمرک بیله‌سوار گفت: صادرات چمدانی در گمرک بیله سوار 85 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ سیاوش صوری ضمن بیان این مطلب افزود:‌ صادرات چمدانی از گمرک بیله‌سوار در سال‌جاری بیش از 13 میلیون دلار و به وزن تقریبی هفت هزار تن بوده است که این میزان صادرات با 85 درصد افزایش نسبت به سال گذشته رتبه دوم کشوری را بعد از گمرک آستارا دارد.

وی ادامه داد: صادرات قطعی از گمرک بیله‌سوار به وزن 80 هزار تن و به ارزش 41 میلیون دلار انجام شده که با یک رشد 76 درصدی در این حوزه روبه‌رو هستیم.

صوری با بیان اینکه صادرات کالا به کشورهای مختلف از گمرک بیله‌سوار متنوع بوده است، گفت: این صادرات شامل سیب‌زمینی، میوه‌جات، محصولات سرامیکی و پلاستیکی بوده است.

تردد روزانه 3 هزار آذری از گمرک بیله سوار

صوری سرپرست گمرک بیله‌سوار گفت: روزانه به طور متوسط سه هزار آذری از گمرک بیله‌سوار به داخل کشورمان تردد می‌کنند به طوریکه در یک سال اخیر یک میلیون و 100 هزار نفر به کشورمان وارد شدند که با توجه به شرایط جوی و سرمای هوا آمار ورودی گردشگران و اتباع آذری در فصول مختلف متفاوت است.

وی گفت: در فصل سرما به ویژه در پاییز و زمستان تعداد ورودی‌ها هر روز کمتر از یک‌هزار و 500 نفر ولی در بهار و تابستان این ورودی‌ها تا مرز چهار هزار نفر نیز افزایش می‌یابد.

صوری افزود: بیشتر اتباع آذری با مقاصد درمانی و دید و بازدید بستگان و همچنین سفرهای زیارتی به کشورمان مسافرت می‌کنند که امیدواریم شاهد افزایش سفرها در ایام نوروز باشیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.