اردبیل؛

تولید 8 درصد عسل کشور در اردبیل

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل با تولید تقریبا 8 درصد عسل کشور رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ بهلول تکلوی در جلسه ساماندهی عسل فروشی های اردبیل افزود: بر اساس آخرین آمار گیری در استان تعداد سه هزار و ۷۱۲ نفر زنبور دار با ۳۱۵ هزار کلنی زنبور عسل در استان فعال هستند.

وی گفت: بیش از پنج هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت زنبور داری این استان مشغول به کار هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان افزود: با اذعان به اینکه تولید سالانه عسل در استان بیش از 6 هزار تن عسل است، اضافه کرد: از این مقدار ۷۵۰ تن سرانه مصرف استان بوده و مابقی به استان های همجوار و دیگر کشورها صادر می شود.

تکلوی تصریح کرد: در راستای حمایت از صنعت زنبور داری اتحادیه تعاونی های زنبور داران در سال جاری تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی از جمله برنامه های این معاونت را ساماندهی عسل فروشی ها در استان عنوان و اضافه کرد: با شروع سال جدید با حمایت و نظارت نیروی انتظامی و مراجع قضایی و دیگر دستگاهای ذیربط از عرضه غیر اصولی عسل جلوگیری بعمل خواهد آمد.

به گفته معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان برای این منظور گشت های سیار ازدستگاه های اجرایی مرتبط تشکیل و با حکم قضایی از عرضه غیر اصولی عسل درحاشیه جاده های بین راهی استانجلوگیری می شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، عسل ، کشور ، دام ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.