تبلیغات علنی در خصوص فروش مدرک نشانه فقدان نظارت در این بخش است که به دستگاه‌های متوالی آموزش از جمله وزارت خانه‌های آموزش و پرورش و علوم تحقیقات مربوط می‌شود.

دکتر جواد هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: عده‌ای سودجو از غفلت دستگاه‌های نظارتی بر حوزه صدور مدرک استفاده کرده و اقدام به فروش علنی مدرک کرده‌اند که جای بسی تأسف دارد، این موضوع علی‌رغم شدت آسیب‌رسانی به بدنه علمی کشور هنوز از سوی مسئولین ذی‌ربط این دو وزارتخانه جدی گرفته نشده است.

وی گفت: کمیته آموزش عالی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بارها در خصوص تخلفات ناشی از خرید و فروش مدرک، به وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش تذکر داده‌اند اما در پی نبود نظارت کافی امروز شاهد تبلیغات علنی و رسمی از مراکز صدور مدرک جعلی هستیم.

وی با بیان اینکه عده‌ای در قبال پول مدرک صادر می‌کنند و سلامت علمی کشور را تهدید می‌کنند افزود: این معضل یکی از مفاسد علمی آموزشی به حساب می‌آید و مجلس آمادگی دارد اگر در این خصوص خلاء قانونی وجود دارد، ضمن رفع آن قوانین محکمی برای مقابله با متخلفین وضع کند.

وی یادآور شد: تهدید سلامت علمی کشور موجب آسیب به بدنه شغلی جامعه نیز می‌شود، چرا که فردی با مدرک جعلی امکان ورود به مشاغلی را پیدا می‌کند که هیچ تخصصی در خصوص آن ندارد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.