مشهد؛

۲۰ گروه جهادی در ایام نوروز به مناطق محروم اعزام می شوند

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی از اعزام تعداد ۲۰ گروه جهادی به منظور خدمت در مناطق محروم و کمک به روستائیان خبر داد.

 به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران مصیب عنابستانی روز سه شنبه در نشست خبری در محل ستاد بسیج سازندگی خراسان رضوی بیان کرد: در ایام نوروز ۲۰ گروه جهادی برای خدمت به محرومان جامعه به ۲۰ روستای استان اعزام می شوند.

وی افزود: این گروه ها در مجموع از تعداد یک هزار و ۶ نفر شامل ۶۳۰ خواهر و  ۳۷۶ برادر  تشکیل شده است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی ادامه داد: از این تعداد ۱۱ گروه را بسیج دانشجویی تعداد ۵ گروه را طلاب و روحانیون و تعداد ۴  گروه را نیز دانش آموزان تشکیل می دهند.

وی بیان کرد: با استفاده از توانمندی گروه های جهادی تاکنون در تعمیر و مرمت تعداد ۱۰۰ مسجد در حاشیه استفاده شده که شامل خدماتی از جمله رنگ آمیزی و محوطه سازی بوده و تعمیرات و بهسازی تعداد ۱۰۰ مسجد دیگر نیز در مرحله بعدی در دستور کار قرار دارد.

مرکز هدایت گروه های جهادی راه اندازی شد

وی همچنین از راه اندازی مرکز هدایت و نظارت بر گروه های جهادی و تهیه سیستم نظارت و  ساماندهی اردوهای جهادی خبر داد و گفت: امروز عرصه جهاد و کار و تلاش خدمت رسانی به محرومان است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی اظهارکرد: تعداد ۲۲۶ گروه جهادی در مرکز هدایت و کنترل اردوهای جهادی ثبت شده است که شامل  ۷۸ گروه دانشجویی، ۹۰ گروه محلات و ۵۸ گروه از سایر اقشارهستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان خراسان رضوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در سال ۹۳  در ۱۴ عرصه اقتصاد مقاومتی بنیاد تعاون سازمان بسیج سازندگی به میزان ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات ارایه کرده است.

عنابستانی تصریح کرد :در همین راستا تعداد ۲ هزار و ۶ پرونده در خصوص کارافرینی ارایه و  بررسی شده که در نهایت تعداد یک هزار و ۸۴۵  مجوز صادر و پس تایید نسبت به ارایه تسهیلات اقدام شده است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی با اشاره به مصوبات قرارگاه جهادی کشور تصریح کرد: با توجه به اهمیت مقوله اقتصاد مقاومتی باید اولویت اردوهای جهادی مسئله اشتغال و آموزش روستاییان باشد.

وی ادامه داد: دومین مسئله اصلی در اردوها  به عنوان زیر ساخت و اساس کار و ادامه حیات روستا آب است که باید به آن توجه جدی شود.

وی محور های مهم در مراحل بعدی را موضوعاتی از جمله کمک به برداشت محصولات، اطلاع رسانی از ظرفیت ها وتسهیلات ویژه روستائیان و کمک به اشتغال های خانگی در روستاها عنوان کرد.

انتهای پیام/ش/ن

 منبع :مهر
برچسب ها: جهادی ، بسیج ، محروم ، خدمت ، مناطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.