کاپیتان اسبق تیم ملی جودو رفت، مردم از ملی پوشان انتظار مدال دارند ولی خیلی چیزها اطلاع ندارند و نمی‌دانند ما در چه شرایطی به مسابقات اعزام می‌شویم.

تمام دنیا به جودو اهمیت می‌دهد به جزء ایران/مردم مدال می‌خواهند ولی از خیلی چیزها اطلاع ندارند
امیر قاسمی‌نژاد، کاپیتان اسبق تیم ملی جودو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: لیگ امسال پرشور آغاز شد، بازیکنان خارجی وارد ایران شدند و نفرا‌تی که دارای رنکینگ جهانی بودند در لیگ حضور داشتند ولی برنامه ریزی طوری که با به مسابقات گراند اسلم تداخل می‌کرد که بازیکنان خارجی نمی‌توانستند به ایران بیایند یا به اردو‌ها تداخل داشت: ولی در کل خوب بود تا هفته آخر هم قهرمان مشخص نبود.

وی در ادامه تصریح کرد:  لیگ کم و کاستی‌های زیادی داشتو همیشه سالن مسابقات خالی از تماشاگر بود چون همیشه متمرکز در تهران برگزار می‌شود ولی اگر مثلا در مشهد برگزار شود مطمئن باشید جمعیت زیادی به سالن می‌آیند چون همه در مشهد دوستدار چوخه و جودو هستند اگر بتوانند در یک شهر متمرکز نکنند، لیگ بهتری در سال‌های آینده خواهیم داشت. اگر تماشاگر در سالن نباشد ورزشکار تحریک نمی‌شود و هیجان کمتر می‌شود.

قاسمی نژاد در خصوص مبالغ قرار‌دادها افزود: متاسفانه 20 درصد از قرار دادمان را بیشتر نگرفته‌ایم، و وقتی می‌گوییم لیگ برتر و حرفه‌ای باید قرارداد‌ها هم حرفه‌ای شود. جودو یک ورزش المپیکی و مهم است و نباید آن را با ورزش‌هایی که المپیکی نیستند مقایسه کنیم. آلمان در لیگ بوندس لیگا تیم‌های بایرن مونیخ و دیگر تیم‌های مطرح فوتبالی در لیگ جودو هم تیم دارند و به صورت حرفه‌ای در جودو هم تیم داری می‌کنند ولی در ایران این طور نیست و فقط اسم حرفه‌ای را یدک می‌کشند و یک ورزشکار ملی پوش که در سطح اول جودو ایران است فقط 20 میلیون قرارداد می‌بندد و جودو‌کاری که در تیم ملی حضور ندارد 3 میلیون تومان در طول فصل قرارداد می‌بندد که این خیلی درد است چون جودو کار حرفه ای از این راه امرار معاش می‌کند. کسی که می‌خواهد حرفه‌ای ورزش کند باید همه چیز‌ش حرفه‌ای باشد حتی خوراک و در‌آمدش ولی متاسفانه اینگونه نیست.
قاسمی نژاد افزود: امسال اسپانسر‌های خوبی مثل قوامین و میزان آمدند ولی این کم است و اسپانسر‌های بیشتری باید کمک کنند تا جودو پیشرفت کند. مردم از ملی پوشان انتظار مدال در مسابقات بین ‌المللی دارند ولی از و خیلی چیزها اطلاع دارند و نمی‌دانند ما در چه شرایطی به مسابقات اعزام می‌شویم و ما از نظر با حریفان خارجی برابر نیستیم در تمام دنیا ببه جودو اهمیت می‌دهند چون جودو یک ورزش مهم المپیکی است ولی در ایران اهمیت نمی‌دهند که امیدواریم مسئولان توجه بیشتری به جودو داشته باشند. 
 
وی در ادامه افزود: کشوری مثل مونته نگرو کجای دنیا‌ست ولی در یک وزن جو‌دکار قهرمان جهان دارد چون با یک ورزشکار و یک مربی تمام دنیا می‌رود و در تمام مسابقات شرکت می‌کند و این سرمایه گذاری نتیجه‌اش قهرمانی جهان می‌شود همه کشورهای دنیا در جودو سرمایه گذاری می‌کنند ولی ما در این خصوص خیلی عقب هستیم.

قاسمی نژاد در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با حمایت مسئولان و همت بچه‌ها همه چیز درست شود و روزهای خوب جودو ایران را هم ببینیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار