قائم مقام مدیرعامل منطقه آزاد ارس در مرکز خداآفرین گفت: در پی بازدید سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان از محدوده های منفصل 3 و 4 منطقه آزاد ارس، محدوده مشترک سرمایه گذاری بین دو کشور از سوی وزارت امور خارجه پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،ملکی گفت: این محدوده یک هزار هکتاری در محدوده منفصل 4 منطقه آزاد ارس واقع بوده و با توجه به قرار گرفتن در نزدیکی پروژه در حال طراحی پل دوستی بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان، از موقعیت استراتژیکی برای هر دو کشور برخوردار می باشد.

وی گفت: با احداث پل دوستی در محدوده خداآفرین راه دسترسی مناسبی به سمت اروپا باز خواهد شد و مبادلات اقتصادی دو کشور افزایش خواهد یافت.

ملکی افزود: در این بازدید، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و هیات همراه از ظرفیت های مختلف گردشگری و سرمایه گذاری مرکز خداآفرین منطقه آزاد ارس دیدن کردند.

به گفته وی سفیر ایران در جمهوری آذربایجان همچنین بازسازی و مرمت پل های خداآفرین را با مشارکت دو کشور پیگیری کرده و با اعزام تیم رسانه ای به محدوده خداآفرین در معرفی روزافزون ظرفیت های این محدوده بیش از پیش تلاش خواهد کرد.

وی گفت: سفیر ایران در جمهوری آذربایجان هچنین از ایجاد دو نیروگاه با سرمایه گذاری مشترک دو کشور در محدوده خداآفرین خبر داد و ضرورت افزایش مبادلات اقتصادی دو کشور را متذکر شد.

سازمان منطقه آزاد ارس علاوه بر یک محدوده متصل در جلفا دارای یک محدوده منفصل در نوردوز ( مرز ارمنستان) و دو محدوده منفصل در شهرستان مرزی خداآفرین می باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.