معاون درمان خبر داد

بهره‌مندی بیش از 5 میلیون نفر از برنامه کاهش میزان پرداخت هزینه‌های بستری در بیمارستان‌های دولتی

آقاجانی از بهره مندی بیش از پنج میلیون نفر از برنامه کاهش میزان پرداخت تحول نظام سلامت در 9 ماه اجرای برنامه تحول نظام سلامت خبر داد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از (وب دا)؛ دکتر محمد آقاجانی معاون درمان  اعلام کرد: با توجه به اینکه اهداف اصلی برنامه نظام تحول سلامت حفاظت مالی از شهروندان در برابر هزینه های سلامت، ساماندهی خدمات بیمارستانی و ارتقاء کیفیت آن و دسترسی عادلانه مردم به خدمات درمانی است، حفاظت مالی شهروندان در برابر هزینه‌های سلامت با محوریت اقشار آسیب‌پذیر، از طریق ساماندهي تأمین خدمات بیمارستانی و کاهش پرداخت سهم بيماران در بيمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از 15 اردیبهشت ماه در کشور اجرا شد.

وی افزود: از 15 اردیبهشت ماه امسال تاکنون میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های دولتی  در خدمات مشمول برنامه از 37درصد به 8 درصد رسیده است و هموطنان بستری واجد بیمه پایه سلامت تنها 6درصد از مبلغ صورتحساب تنظیمی مشمول این برنامه را بر اساس تعرفه و قیمت مصوب پرداخت می نمایند.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه گفت: از سوی دیگر روستائيان، عشایر و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر (دارای دفترچه بیمه روستایی) و ساير افرادي كه از طريق نظام ارجاع به بيمارستانهاي مشمول برنامه مراجعه مي‌كنند، 3 درصد از هزينه خدمات را پرداخت مي‌کنند و بر اساس برآوردهای صورت گرفته طی اجرای این برنامه نزدیک به 5 میلیون نفر از این خدمات بهره مند شده اند.
وی ادامه داد: بیمارستان های مشمول از ابتدای اجرای برنامه به ارائه تمامی خدمات تشخيصي و درماني، دارو، تجهيزات و ملزومات مصرفی پزشكي  به تمامی بیماران بستري در همان بيمارستان و يا در زنجيره  تامین خدمات مکلف شده اند که ضوابط این امر به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

دکتر آقاجانی گفت: بر اساس این برنامه در صورتي كه بيمارستاني امكان ارائه همه خدمات مورد نياز بيمار را نداشته باشد براساس  زنجیره ارجاع بين بيمارستاني مصوب ستاد اجرايي دانشگاه، عمل خواهد نمود و مسئوليت و هزينه هاي نقل و انتقال بيماران (آمبولانس) و هزينه خدمات ارائه شده به عهده بيمارستان ارجاع دهنده مي‌باشد.

وی در ادامه افزود: همچنین ما به التفاوت تعرفه ها با تعهدات بیمه ای و خدمات ضروری و حیاتی خارج از بسته بیمه پایه مشمول این برنامه قرار می گیرند. 

معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: پیش از اجرای برنامه تقریباً همه بیماران برای خرید تجهیزات و لوازم مصرفی به خارج بیمارستان ارجاع می شدند این میزان در حال حاضر به 3.2 درصد و قیمت انواع لوازم و تجهیزات پزشکی پرمصرف، همچون لنز داخل چشمی و استنت‌های قلبی به‌طور متوسط 42 درصد کاهش یافته است.

دکتر آقاجانی در پایان افزود: طی مطالعات و بررسی های انجام شده 85 درصد بیماران از خدمات بستری خود پس از اجرای برنامه تحول ابراز رضایت کرده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار