«جنتی» در جمع خبرنگاران:

علت توقف بیمه طلایی هنرمندان/ امیدواریم در صورت تخلف در یک دفتر مطبوعاتی به روشی غیر از توقیف با آن برخورد شود

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران به موضوعات مختلفی در زمینه فرهنگ اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران به  موضوعات  مختلفی در زمینه فرهنگ اشاره کرد. 

وی در خصوص تخلف نشریات بیان کرد: ما امیدواریم هیچ رسانه‌ای تعطیل نشود و مبنا بر این باشد که هیچ رسانه‌ای توقیف نشود و اگر تخلف از قانون در یک دفتر مطبوعاتی صورت می‌گیرد به روشی غیر از  توقیف با آن برخورد شود. 

وی در ادامه افزود: وقتی یک روزنامه تعطیل می‌شود تعداد زیادی خبرنگار و روزنامه نگار بیکار می‌شوند و امنیت شغلی آنها به خطر می‌افتد، تذکر به سردبیر یا دبیران و یا تغییر مدیر مسئول راهکار بهتری نسبت به  توقف فعالیت نشریه است. 

جنتی با بیان اینکه مذاکرات با رئیس قوه قضائیه در زمینه برخورد با تخلف مطبوعات صورت گرفته گفت:  اگر تخلفی در میان مطبوعات صورت  گرفت باید آن را به هیئت نظارت بر مطبوعات ارجاع دهیم که آنها در مورد آن تصمیم بگیرند ضمن اینکه امیدوارم در سال اینده توقیف‌ها به حداقل برسد. 

وی در خصوص اهداف وزارت ارشاد در سال 93 گفت:‌ آمار نشریاتی که به آنها مجوز داده شده است نسبت به سال گذشته صد درصد افزایش داشته است که با پیگیری جلسات دائمی هفتگی و حضور بنده در جلسات پرونده‌ها به روز است و تعداد نشریاتی که مجوز گرفته‌اند با افزایش روبرو بوده است. 

هدف دیگر وزارت ارشاد تقویت محتوای روزنامه‌ها و مطبوعات است که ارمان ماست. 

وی افزود: باید  محتوای مطبوعات و روزنامه‌ها ارتقا یابد و خواننده از خواندن آنها به معلومات و آگاهی خود بیافزاید، متاسفانه برخی از روزنامه‌ها و مطبوعات ما فاقد مقالات مفید است که این در کشورهای دیگر مرسوم نیست، حتی کشورهای حوزه خلیج فارس مثل بیروت 70-80 صفحه مطالب مفید  در همه زمینه ها و ستون دائمی دارند ما امیدواریم محتوای روزنامه‌ها به حدی ارتقا یابد که خواندن هر روزنامه مخاطب را از مطالعه سایر روزنامه ها بی نیاز نکند چون با تکرار مطالب در همه روزنامه‌ها مواجه هستیم. 

وزیر ارشاد در خصوص پیشرفت در زمینه کتاب در سال 93 گفت: در  حوزه کتاب از نظر کمی افزایش قابل توجهی  داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته اوضاع بهتری را داشته است. در سال 92، 66 هزار عنوان کتاب که بخش عمده آن چاپ اول بوده است منتشر شده که این امار در سال 93  و تا اول اسفند 64 هزار عنوان بوده است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال به 70 هزار عنوان برسد. 

وی با اشاره به هزینه خریداری کتاب و مطبوعات بیان کرد:‌در تلاشیم شرایطی فراهم کنیم که کتاب و مطبوعات با قیمت ارزان به دست مخاطب برسد، در خصوص تعرفه کاغذ هم  تمام همت خود را برای کاهش قیمت کاغذ داشته‌ایم. 

وزیر ارشاد در پاسخ به خبرنگار  ما مبنی بر بیمه  طلایی هنرمندان گفت: بیمه تکمیلی همچنان پا برجاست اما بخاطر مشکلات  مالی  صندوق حمایت از هنرمندان بیمه طلایی متوقف شده است اما طی مذاکراتی که به وزیر بهداشت داشته‌ایم شرایط حمایت از بیماران هنرمند صعب‌العلاج که هزینه‌های درمان آنها سنگین است همچنان ادامه داشته باشد. 

جنتی در خصوص معاونت قران و عترت تاکید کرد: وظیفه معاونت قران و عترت گسترش فرهنگ قرانی در سراسر  کشور است خوشبختانه در فضای حقیقی اقدامات خوبی مثل تحت پوشش قرار گرفتن مجامع قرانی و تشکیل تشکل خاص خادمان قران صورت گرفته اما از لحاظ فضای مجازی اقدامات زیادی باید ا نجام شود وعقب ماندگی‌هایی وجود دارد  که باید جبران شود. 

وی در خصوص ساماندهی سایت‌ها و رسانه‌های دیجیتال بینان کرد: بخش خصوصی در این زمینه فعالیت کرده است و وزارت  ارشاد از این اقدامات حمایت می کند تمام سایت‌هایی که در سایت ساماندهی رسانه‌های دیجیتال ثبت نام کرده‌آند با پیوستن به ا ین شبکه استاندارد می‌شوندو با تعیین حوزه رنگ حوزه خاص را با لوگوی خود هماهنگ خواهند کرد این موضوع باعث اعتماد بین مخاطبان وسایت‌ها می‌شود و از کارهای ارزنده حوزه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال است. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار