نشست هم اندیشی و ارتقای سطح تعاملات و مرور اجمالی بر فعالیت های تحقق یافته در برنامه های مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با آژانس های تخصصی سازمان ملل متحد در زمینه سلامت، امروز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از (وب دا)؛ دکتر اسدی لاری، قائم وزیر در امور بین الملل در این نشست با اشاره به همکاری خوب نمایندگی‌های سازمان‌های بین المللی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز امیدواری کرد که این همکاری در سال ۱۳۹۴ نیز ادامه یابد. 

دکتر اسدی لاری با تاکید بر حمایت سازمانهای بین المللی در حوزه سلامت خصوصا در زمینه ایمنی غذایی گفت: وزارت بهداشت برای حمایت از نمایندگی‌های سازمان‌های بین المللی مقیم در جمهوری اسلامی ایران در خصوص هرچه بهتر اجرا شدن برنامه‌های آن‌ها نظیر کمک به آوارگان تعهد زیادی دارد. 

دکتر اسدی لاری همچنین بر لزوم تمرکز بر بیماری‌های غیر واگیر، ایمنی غذایی و سلامت محیط زیست و برنامه‌های ویژه وزارت بهداشت در سال ۱۳۹۴ در ارتباط با بهداشت دهان و دندان تاکید کرد. 

براساس این گزارش،‌گری لوئیس، هماهنگ کننده مقیم و نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد مراتب خرسندی خود را از انتخاب دکتر اسدی لاری به عنوان عضو هیات مدیره گلوبال فاند اعلام نموده و این موضوع را نشانه ایفای نقش بین المللی در قبال مسائل انسان دوستانه اعلام کرد. 

گری لوئیس، هماهنگ کننده مقیم و نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد تلاش بیشتر بر تشکیل هیات مشورتی سلامت در برنامه‌های مشترک ایران و سازمان ملل متحد (UNDAF) را مورد تاکید قرار داد و خواستار مشارکت جدی ایران در زمینه راهبری سند همکاریهای مشترک شد. 

وی به نقش مهم ارتباط محیط زیست و ابعاد گوناگون سلامت اشاره کرد و گفت: آلودگی آب و هوا و تاثیر محیط زیست بر بیماریهای واگیر نظیر مالاریا بسیار مهم هستند. 

گری لوئیس همچنین به موضوع سلامت در سند کاری سازمان ملل در ایران (UNDAF) اشاره کرده و آنرا یکی از بر نامه‌های مهم این سند نام برد. 

برپایه این گزارش، دکتر مورالی، معاون نماینده مقیم برنامه عمران ملل متحد از عزم بین المللی ایران در کمک به کشور‌های منطقه تقدیر کرد. 

در ادامه نارکوزی نماینده موقت سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد اظهار داشت: با توجه به اینکه شعار سازمان جهانی بهداشت درسال ۲۰۱۵ به عنوان ایمنی غذایی انتخاب شده است، امسال را فرصتی مناسب برای ارتقای همکاری‌های بین وزارت بهداشت و سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد یاد کرد. 

گفتنی است: در پایان دیگر نمایندگان نیز از برنامه‌های همکاری انجام شده در سال ۱۳۹۳ و برنامه‌های خود در سال ۱۳۹۴ توضیحاتی ارائه کردند. 

بنا بر این گزارش در این جلسه‌گری لوئیس، هماهنگ کننده مقیم و نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد، خانم دکتر طویلا - نماینده سازمان جهانی بهداشت، خانم احمد‌زاده – سرپرست صندوق جمعیت ملل متحد، دکتر مورزی - نماینده صندوق کودکان ملل متحد، دکتر درودی - هماهنگ کننده کشوری مشترک سازمان ملل در زمینه ایدز، بنوات - نماینده مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، کادانا پالا - معاون نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، سعید آبادی - دبیر کل محترم کمیسیون ملی سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، نارکوزی - نماینده موقت سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، ایس‌تر لاروش - نماینده سازمان تربیتی علمی فرهنگی ملل متحد و مورالی - معاون نماینده مقیم برنامه عمران ملل متحد در این جلسه حضور داشتند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.