وزیر بهداشت گفت: در طرح امداد نوروزی امسال اورژانس کشور با 2 هزار و 119 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی و بیش از 570 مرکز اورژانس بیمارستانی در خدمت مردم هستند.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،دکتر سید حسن هاشمی در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر که صبح امروز در مجاورت حرم مطهر امام راحل (ره) برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: همچنین 4270 دستگاه آمبولانس، 57 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 2 آمبولانس دریایی و 15 بالگرد آمبولانس به عنوان آمبولانس هوایی در این طرح حضور خواهند داشت و به مردم خدمت خواهند کرد.

وزیر بهداشت همچنین به ارائه خدمات شبانه روزی داروخانه ها در ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: تهیه داروها و تجهیزات مورد نیاز به مقدار کافی در بیمارستانها پیش بینی شده است.

دکتر هاشمی با بیان این که بازرسان وزارت بهداشت همچون سال های گذشته از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت خواهند کرد، از تشدید نظارت‌های وزارت بهداشت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی اعم از رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها خبر داد و گفت: وزارت بهداشت بر تمامی این مراکز نظارت خواهد داشت.

وزیر بهداشت یادآور شد در طرح بسیج سلامت نوروزی کلیه رستوران ها مورد بازرسی قرار می گیرد و وضعیت بهداشتی آنها رتبه بندی می شود.

وی گفت: در بخش بهداشت محیط تعداد 5 هزار و 900 نفر از کارشناسان بهداشت محیط در قالب 2000 اکیپ سیار از ساعت 8 صبح تا 8 شب اول اسفند ماه تا 15 فروردین ماه فعال هستند.

وی با بیان اینکه در نظارت‌ها بی‌تردید نقش اول را مردم بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: تیم های بهداشتی وزارت بهداشت در تمامی شهرها و مسیرهای مواصلاتی حضور خواهند داشت و در خدمت مردم خواهند بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مسافران نوروزی خواست که در طول سفر به کودکان و سالمندان توجه کنند و گفت: همچنین از این افراد می‌خواهم تا جایی ممکن است از تغذیه‌ای که خودشان درست کرده‌اند استفاده کنند چرا که این غذاها سالم‌تر هستند.

وزیر بهداشت در پایان از تمامی دست‌اندرکاران سفرهای نوروزی قدردانی کرد.

گفتنی است: رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر صبح امروز با حضور رییس جمعیت هلال‌احمر، رییس سازمان راهداری، فرمانده ناجا، رییس پلیس راهور و مسئولان اورژانس کشور در مجاورت حرم مطهر امام راحل آغاز شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار