یک حقوقدان گفت: افزایش تعاملات هئیت مدیره کانون وکلای مرکز با قوه قضاییه، مقننه و مجریه از اتفاقات امیدوارکننده و مثال زدنی در سال 93 بود.

افزایش تعاملات کانون وکلا با قوای سه گانه در سال 93 مثال زدنی است«فرهاد شهبازوار» در گفتگو با خبرنگارحقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به رویدادهای مهم جامعه حقوقی در سال 93 گفت: در سالی که گذشت حوادث ناگواری برای جامعه وکالت اتفاق افتاد که تلخ‌ترین آن درگذشت «ناصر کاتوزیان» بوده است که جامعه حقوقی کشور را متاثر کرد.

وی ادامه داد: از رویدادهای نسبتا امیدوار کننده و مثال زدنی برای وکلا تعاملات هئیت مدیره کانون وکلای مرکز با قوه قضاییه، مقننه و مجریه بود، که این تعاملات امیدوار کننده بود.

این حقوقدان تصریح کرد: برگزاری همایش‌های مختلف برای بررسی و اعتلای نهاد وکالت و لزوم توجه به استقلال وکیل و کانون وکلا و تشکیل جلسات مختلف برای بررسی چگونگی نزدیک شدن به مبانی حفظ کردن حق، دفاع و حقوق مستحق در محاکم دادگستری توسط وکلا و برگزاری نشست‌های مختلف و بررسی را می‌توان از اقدامات نیک در نهاد وکالت دانست.

شهبازوار اظهار داشت: خوشبختانه آغاز رایزنی‌های هیئت مدیره کانون وکلای منتخب اخیر و اقدامات فعال و مدبرانه این همکاران سبب پدید آمدن اطمینانی متقابل میان حاکمیت و نهاد مدنی کانون وکلا را رقم زده است.

وی افزود: هر چند تا رسیدن به اهداف آرمانی وکلای دادگستری جاده‌های ناهمواری را پیش روی هست، اما می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح علمی و تطبیقی و به روز با استعانت از قوانین داخل و خارج از کشور این راه را هموار ساخت.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: از آرزوهای من و تمام وکلای دادگستری و عدالت پیشگان حفظ استقلال کانون وکلای دادگستری، فعال بودن وکلای آزاد و مستقل در دادگستری‌های ایران و دفاع آنان از حقوق مظلومان را می‌توان در صدر آرزوهای وکلا قرار داد، که امیدوارم این امر محقق شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: شهبازوار ، وکلا ، کانون ، ارزو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار