مجری طرح فاز 12 پارس جنوبی از احتمال افتتاح ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی در روز سه‌شنبه با حضور رییس جمهور خبر داد.

رسول فلاح‌نژاد در گفتگو  با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از احتمال افتتاح ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی خبر داد و گفت: فاز ۱۲ پارس جنوبی با اختلاف ۳۰ ميليون متر مکعبی توليد گاز از برنامه توسعه اين مگاپروژه، احتمالا روز سه‌شنبه (۲۶ اسفندماه) با حضور رئيس جمهور افتتاح رسمی می‌شود. 

مجری طرح فاز 12 پارس جنوبی تصریح کرد: پروژه فاز ١٢ با ظرفیت معادل سه فاز استاندارد پارس جنوبی تعریف شده و شامل دو بخش اصلی شامل پروژه پالایشگاه خشکی و تاسیسات و سکوهای دریایی است که هم‌اکنون بخش خشکی این پروژه به ظرفیت کامل رسیده و توان پالایش روزانه ٧٨ میلیون مترمکعب گاز را دارد. در بخش دریایی نیز سه سکوی این فاز در موقعیت خود نصب و راه اندازی شده و بیش از ٣٠ حلقه چاه تولید گاز در این فاز در مدار عملیاتی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، پيش از اين قرار بود فاز 12 به طور رسمی در نيمه نخست اسفندماه افتتاح شود، اما مراسم افتتاح به دليل اينکه اين فاز هنوز به ظرفيت کامل نرسيده است از سوی نهاد رياست جمهوری لغو شده بود.

هدف از توسعه فاز 12 پارس‌جنوبی توليد روزانه 84 ميليون متر مکعب گاز ترش (75 ميليون متر مکعب گاز شيرين) پيش‌بينی شده است.

به گفته مجری طرح فاز 12 پارس جنوبی؛ ٦٧ درصد از گاز شيرين شده در پالايشگاه اين فاز مربوط به مخزن و ٣٣ درصد ديگر مربوط به فازهای ٦ تا ٨ پارس جنوبی است؛ بر اين اساس هم‌اکنون حداکثر برداشت از مخزن فاز 12 ميدان گازی پارس جنوبی روزانه حدود 54 ميليون مترمکعب گاز است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار