سلیمانی گفت: باید این باور را در بین افراد اصلاح کرد که تجویز زیاد دارو توسط یک پزشک نشانه حاذق بودن پزشک نیست.

دکتر فاطمه سلیمانی دبیر کمیته کشور تجویز و مصرف منطقی دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه یک باور نادرستی وجود دارد که ضرورتا در بیماری نیاز به تجویز دارو وجود دارد در صورتی که این طور نیست در واقع برخی از بیماری‌ها مصرف دارو درمان نهایی نیست. 

وی ادامه داد: باید توجه داشت که البته برخی از بیماری‌ها بدون دارو درمان نمی‌شوند و فرد بهبود پیدا نمی‌کند بیشتر افراد بر این باور هستند که اگر برای هر مشکلی که نزد پزشک مراجعه می‌کنند باید حتما برای آنها دارو تجویز شود و حتی برخی تاکید بر مصرف فرم تزریقی دارند در حالی که باید این باور در مردم اصلاح شود که تجویز زیاد دارو نشانه حاذق بودن پزشک نیست. 

سلیمانی عنوان کرد: باید این موضوع در بین باور مردم جا بیفتد که دارو سمس است که یک سری منافع و در مقابل یک سری عوارض دارد. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در بین مصرف خودسرانه دارو آنتی بیوتیک‌ها و مسکن‌ها در صدر هستند، خاطر نشان کرد: با این که سالهاست به مردم آموزش داده می‌شود که مصرف آنتی بیوتیک شرایط خاص خود را دارد و نباید بدون تجویز مصرف شود اما کماکان شاهد مصرف بی‌رویه آنتی بیوتیک‌ها هستیم. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار