بعد از گذشت چهار سال درگیری و کشمکش بین دو طایفه ستوده بامری و بهادر زهی صبح امروز در جلسه صلح وسازش این دو طایفه در محل دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان وبلوچستان برگزار شد.

صلح و سازش دو طایفه در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.،این اختلاف طایفه ای بزرگترین اختلاف در چند سال اخیر در استان بوده است که باعث ناامنی و کشته شدن 25 نفر از اعضای دو طایفه شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان در این جلسه که با حضور علماء اهل تسنن وتشیع ، معتمدین و ریش سفیدان برگزار شد با اشاره به اهمیت صلح و حفظ برادری و همدلی بین افراد جامعه گفت: تاکید قرآن کریم و بزرگان دین بر پرهیز از خشونت و برادر کشی برای همه واضح و روشن بوده و همه ما به عنوان فردی مسلمان باید از این دستورات مقدس پیروی و تبعیت کنیم.

آیت الله سلیمانی افزود: توجه به افراد و خانواده های خسارت دیده از دو طرف طایفه های درگیر برای همه مسئولان و بویژه خانواده ها مورد اهمیت قرار دارد و همه در رفع گرفتاری ها و نیاز های آنان باید کوشا بوده و همت گمارند .

امام جماعت مسجد مکی زاهدان  هم در این جلسه با اشاره به تاکیدات قرآن کریم بر حفظ وحدت و برادری و برقراری نظم و امنیت اجتماعی گفت: همکاری و همراهی مسئولین و مدیران استان در جهت برقراری صلح و سازش بین طوایف استان در جهت تحکیم وحدت و ایجاد امنیت پایدار قابل تقدیر و تشکر است .

مولوی اسماعیل زهی همچنین از والدین و خانواده ها خواست تا با دلسوزی نسبت به تعلیم و تربیت فرزندان خویش و هدایت آنان و پرهیز از خشونت اهتمام جدی داشته و به تعالیم اسلامی توجه بیشتری داشته باشند.

چاکرزهی و داوودی فرمانداران شهرستان های خاش و ایرانشهر نیز در این جلسه با اشاره به تلاش های مستمر و شبانه روزی مدیران اجرایی استان در راستای تامین امنیت و ایجاد نظم و امنیت اجتماعی از مردم ، معتمدین و سران طوایف خواستند تا ضمن توجه به فرزندان و افراد طایفه خود دولت و نظام را در امر امنیت و ایجاد ثبات در منطقه یاری کنند.

سرهنگ ظریفی فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید معمار استان هم ضمن اعلام آمادگی این قرارگاه در برقراری صلح و امنیت بین طوایف و قبایل استان از مردم و معتمدین خواست تا نسبت به ایجاد امنیت پایدار در جهت عمران و توسعه استان همکاری کنند.

همچنین در این مراسم روسای طوایف ستوده بامری و بهادر زهی نیز با اشاره به نقش معتمدین و ریش سفیدان در حل و به ثمر رساندن جلسه صلح و سازش تلاش مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران با همکاری مردم را نشانه اقتدار و عظمت دولت عنوان کردند.

در پایان نیز متن صلح نامه قرائت و دو طایفه ستوده بامری و بهادر زهی با یکدیگر مصالحه کردند.

گفتنی است دو طایفه ستوده بامری و بهادر زهی از چهارسال پیش طی یک درگیری در شهرستان سراوان با یکدیگر اختلاف پیدا کرده بودند.


انتهای پیام/ق

برچسب ها: زاهدان ، طایفه ، صلح ، سازش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.