ولی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اساسا با جناح‌بندی تشکل‌های دانشجویی مخالفیم

دبیرکل اسبق انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ما اساسا با جناح‌بندی تشکل‌های دانشجویی مخالفیم و این رفتار نادرستی است. موضوع مطرح نشان‌دهنده وجود یک زخم عمیق‌تر است.

"مسعود ولی‌زاده" دبیرکل اسبق انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در خصوص زمینه‌های شکل‌گیری "انجمن اسلامی دانشجویان اصلاح‌طلب" در برخی دانشگاه‌ها، اظهار داشت: ما اساسا با جناح‌بندی تشکل‌های دانشجویی مخالفیم؛ اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم چنین اتفاقی که در برخی دانشگاه‌ها در حال وقوع است، مسأله تازه‌ای نیست و مدت‌هاست که در کشور ادامه داشته و امروز در نام تشکل‌ هم تأثیر گذاشته است.

وی در ادامه تأکید کرد: در گذشته تشکل‌های دانشجویی را سراغ داشته‌ایم که علنا موضع‌گیری‌های اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی گرفتند.

ولی‌زاده در پاسخ به این سؤال که آیا خوردن برچسب اصلاح‌طلبی یا اصولگرایی بر روی تشکل‌های دانشجویی شایسته است، گفت: مگر سازمان‌های دانشجویی موجود، نماد یک گرایش سیاسی خاص نیستند؟ درست است که در نام نیست اما در واقعیت نماد گرایش‌های سیاسی است.

وی افزود: ما قطعا برچسب خوردن سیاسی به یک تشکل دانشجویی را محکوم می‌کنیم و این رفتار نادرستی است ولی موضوع مطرح نشان‌دهنده وجود یک زخم عمیق‌تر است و اگر به لایه‌های زیرین این مسأله رجوع کنیم خواهیم‌ دید که به واقع چند تشکل دانشجویی وابستگی سیاسی ندارند؟

وی در پاسخ به این سؤال که آیا سربرآوردن تشکل‌های دانشجویی با پسوند‌ جریان‌های سیاسی خاص نمی‌تواند به التهاب فضای دانشگاه‌ها- در حالیکه یک سال تا انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است- بیانجامد، خاطرنشان کرد: هم امکان التهاب و هم امکان ایجاد شور و نشاط وجود دارد؛ مگر در انتخابات گذشته مجلس شاهد دوران سیاسی در فضای دانشگاه‌ها نبودیم؟ ما صراحتا اعلام می‌کنیم که چنین فضایی در دانشگاه‌ها وجود داشت.

ولی‌زاده ادامه داد: برای انتخابات آینده مجلس، هم تشکل‌های اصولگرا و هم اصلاح‌طلب در حال فعالیت هستند و البته ما این قضیه را محکوم می‌کنیم. اگر بخواهیم از منظر "عدالت سیاسی" به ماجرا نگاه کنیم، حق جریان اصلاح‌طلب داشتن تشکل‌های دانشجویی است اما از منظر دانشجویی، بها دادن به هر یک از جریان‌های سیاسی در دانشگاه‌ها صحیح نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار