دستمالچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

انتقال بحران از سوریه به لبنان توسط تکفیر‌ی‌ها

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: نقشه اصلی این بود که بحران از سوریه به دلیل پیروزی مقاومت مردمی در برابر نیروهای تکفیری داعش و النصره، به لبنان کشیده شود.

"احمد دستمالچی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با انفجارهای تروریستی سال گذشته در منطقه جبل المحسن شهر طرابلس و دیگر شهرهای لبنان، اظهار داشت: نقشه اصلی این بود که بحران از سوریه به دلیل پیروزی مقاومت مردمی در برابر نیروهای تکفیری داعش و النصره، به لبنان کشیده شود. النصره در اصل در سوریه شکل گرفته اما این گروه با گروه‌های تکفیری دیگری دارای یک خط و مشی است.
 
سفیر سابق ایران در لبنان با بیان اینکه اهل سنت طرابلس و لبنان با گروه‌های تکفیری مخالف هستند و با آن‌ها همکاری نخواهند کرد، ادامه داد:گروه های تکفیری قصد داشتند از اهل سنت زهر چشم بگیرند و ممکن است با تشدید این انفجارها در مناطق شیعه لبنان ایجاد بحران کنند.
 
وی افزود: نیروهای مردمی و ارتش، تاکنون هوشمندانه عمل کرده‌اند و اجازه ایجاد درگیری در لبنان را نداده‌اند. البته حزب‌الله بسیار موثر عمل کرده است و نقش بسزایی در امنیت داخلی لبنان داشته است. 
 
دستمالچی با بیان اینکه گروههای تکفیری می‌خواهند جنگ شیعه و سنی راه بیندازند، اظهار داشت: بین گروه تروریستی النصره و عربستان ارتباط تنگاتنگی وجود دارد و سعودی‌ها تمام امکانات مالی، لجستیکی و اطلاعاتی آن‌ها را تامین می‌کنند. اغلب اقدامات تروریستی که در عراق، سوریه و لبنان توسط نیروهای تکفیری صورت می‌گیرد از جانب عربستان سعودی تغذیه مالی، امنیتی و تسلیحاتی می‌شوند.

سفیر سابق ایران در لبنان با بیان اینکه گروه تروریستی النصره در همه جا اقدام به جذب نیرو می‌کند، افزود: گروه تروریستی النصره از طریق نیروهای اهل سنت و با کمک عربستان سعودی این اقدامات تروریستی را انجام می‌دهد. این گروه تروریستی تاکنون انفجارهای مهمی در طرابلس و شهرهای دیگر لبنان انجام داده‌ اما قصد اصلی آن‌ها ایجاد تفرقه میان مردم متحد لبنان است.
 
وی ادامه داد: در عراق و سوریه عرصه بر گروه‌های تکفیری تنگ شده است. در این راستا آنها تلاش می‌کنند تا با کشاندن بحران به لبنان درگیری‌های طایفه‌ای ایجاد کنند.  
 
دستمالچی گفت: حزب‌الله چون مانعی در برابر گروه‌های تکفیری عمل می‌کند و این گروه‌ها نمی‌توانند اقدام موثری را درلبنان انجام دهند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار