تعاملات در بخش صنعت، معدن و کشاورزی بيشترين سهم مبادلات تجاری بين اصفهان و فنلاند است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ معاون وزير امور خارجه فنلاند در نشست با اعضاي اتاق بازرگاني اصفهان گفت: با برنامه ريزي و استفاده ازفناوري هاي تجاري جديد، راهکارهاي تازه اي براي حل مشکلات آب و هواي فنلاند و رشد برنامه هاي تجاري در حال اجرا است.

پيتر استن لوند با بيان اينکه نبايد مشکلات جوي فنلاند مانعي در راه توسعه مبادلات تجاري با ايران شود، افزود: بايد با حمايت مسئولان اقتصادي ايران روابط تجاري دو کشور عميق تر شود.

هاري کمراينن سفير فنلاند در ايران نيز در اين نشست از ظرفيت دانشگاه هاي فنلاند در پذيرش دانشجويان ايراني خبر داد و گفت: با توجه به اينکه هزينه تحصيل در فنلاند 20 درصد ارزان تر نسبت به آمريکا است ايران و فنلاند مي تواند در آموزش نيروي هاي متخصص همکاري مشترک داشته باشند.

وي با اشاره به توانمندي فنلاند در ساخت ماشين آلات، مواد اوليه صنعتي و بازيافت کاغذ گفت: فنلاند کشور نوآوري ها است و در بخش هاي تجهيز بيمارستانها و کلينيک ها و هايتک به نوآوري هاي بسياري دست يافته است.

رييس اتاق بازرگاني اصفهان نيز در اين نشست گفت: استان اصفهان به عنوان صنعتي ترين استان کشور بيش از7 درصد فولاد ايران را توليد مي کند و در ساير بخش ها نيز  مي تواند نقش موثري در تبادلات اقتصادي بافنلاند و اتحاديه اروپا داشته باشد.

خسرو کسائيان با اشاره به سابقه تاريخي اصفهان و نقش تاثيرگذار آن در تمدن ايران گفت : پيروان اديان الهي زرتشتي ،کليمي و مسيحي در کمال آرامش با مسلمانان همزيستي مسالمت آميز دارند.

وي با اشاره به توانمندي استان اصفهان در صادرات مصالح ساختماني، فولاد، نساجي به ساير کشورها از جمله عراق و افغانستان گفت: اصفهان و فنلاند مي توانند فعاليت هاي مشترک اقتصادي براي صادرات به ساير کشورها داشته باشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، ایران ، فنلاند ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار