اگر به موهای برخی افراد دقت کنید ذرات سفیدی به نام شوره خواهید دید.

پروانه ساکت متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران راجع به قارچ مو عنوان کرد: اغلب، قارچ‌های مو برای افراد بزرگسال نیست و در کودکانی شایع است که در سنین 12 تا 14 سال می‌باشند. با گذراندن این سن و به علت تغییر در ترکیب چربی و ترشح مواد سر زمینه‌ای برای وجود بیماری قارچ مو کاهش یافته و بر طرف می‌شوند. بنابراین خیلی از اختلالاتی که به اسم قارچ در بزرگسالان شناخته می‌شود واقعا قارچ نبوده و بیشتر شوره‌ی سر است که با چربی سر همراه است. گاهی نیز بیماری صف و یا گاهی هم به علل ناشناخته یا اگزما سر فرد پوسته می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: اغلب شوره سر اطفال به علت زمینه‌های ژنتیکی افراد و یا وجود یک قارچ به نام پتروسپوروم است. هنگامی که جمعیت پتروسپوروم‌ها در سر افرادی که از شوره مو رنج می‌برند بیشتر باشد و این به معنای قارچ نیست.

ساکت افزود: این معضل با شستن مداوم سر کاهش می‌یابد اما اگر چند روز بین شستن سر وقفه افتد دوباره جمعیت این قارچ‌ها زیاد شده و خود را به صورت شوره نشان می‌دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بهترین درمان شستشوی مکرر سر می‌باشد و پس از آن استفاده از شامپوهای ضد شوره موثر واقع می‌شود که باید 3 تا 5 دقیقه روی سر بمانند.


شایان ذکر است قارچ مو  در اغلب موارد با کچلی و ریزش موضعی همراه است.



اتهای پیام/
برچسب ها: قارچ ، شوره سر ، شستشو ، شامپو ، اگزما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.