وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از ابتدای سال 94 با بودجه 100 میلیارد ریال که منابع آن تامین شده است هزار شغل در معدن طرزه دامغان ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاهی باشگاه خبرنگاران، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بیست و چهارمین نشست موثرترین شهرستان شاهرود با بیان اینکه عزت استقلال جز با جهت گیری رشد توسعه کشور به وجود نمی آید، اظهار کرد: گاهی وقت ها یادمان می رودانقلاب اسلامی چه برکاتی برای ما داشت مانند ماهی که وجود آب برایش عادت شده است گاهی قدرتمام داشته هایمان را نمی دانیم.

وی افزود : بحث کانونی امام راحل حل موضوع نابرابری ، محرومیت و فقر بود بنابراین طرح مسکن اجتماعی با همراهی وزارت راه و شهرسازی را با همان موضوع امام راحل دنبال می کنیم.

وزیرتعاون ،کارروفاه اجتماعی با تاکید بر این که ساختار حکومتی ما تضمین جهت گیری اقتصادی درخیمه ایست که ستون آن مقام معظم رهبری است و باید درسایه چنین نظامی به اهداف عالی مان دست پیدا کنیم.

 ربیعی گفت : دولت یازدهم بلافاصله پس از روی کار آمدن برای اداره کشور برنامه ریزی انجام نداد بلکه این برنامه ریزی ها هشت سال در مرکز تحقیقات استراتژیک انجام شد و برنامه های دولت براساس آن سامان پیدا کرد بنابراین ما حق نداریم حتی یک ریال را بدون کارکارشناسی هزینه کنیم .

وی با اشاره به کاهش نرخ تورم در دولت تدبیر و امید از رشد اقتصادی بیشتر در سال آینده خبر داد و افزود : امیدواریم روزی به آرزوی ایرانیان برای رسیدن به تورم تک نرخی دست پیدا کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد : تمام اهتمام ما پیوند دادن سیاست های مالی و تولیدی با یکدیگراست و در این زمینه تمام تلاش خود را در تمام سطوح مرتبط به کار می بندیم .

ربیعی با اشاره به سیاست های خارجه موفق دولت یازدهم، اضافه کرد: به طور قطع پیروز قطعی این مذاکرات مقام معظم رهبری هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت های استان سمنان و منابع معدنی  و طبیعی موجود در شاهرود و دامغان، گفت: می توان با برنامه ریزی برای همین منابع ظرفیت های مناسب اشتغال را دراین استان ایجاد کرد و این سخن یک شعارو یا یک داستان نیست بلکه واقعیتی است که باید به آن پرداخته شود و بنده عنوان معین این استان حاضربه همکاری در این زمینه هستم .

ربیعی که همگام با کارگران معدن طرزه دامغان به عمق معدن رفت و ساعتی را با کارگران گذراند از ایجادهزار شغل در سال جدید در این معدن خبرداد و گفت: از ابتدای سال 94 با بودجه 100 میلیارد ریال که منابع آن تامین شده است این شغل ها ایجاد می شوند .

وی اضافه کرد: احداث کارخانه شست و شوی زغال سنگ نیز سال آینده در این استان آغاز می شود که این امر در مرحله مطالعاتی است و سال آینده بودجه ریزی آن را پایه گذاری می کنیم .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین ازهمکاری سازمان فنی و حرفه ای برای آموزش صلاحیت حرفه ای کار در معدن خبرداد و گفت: استانداری نیز در زمینه ایجاد رشته دانشگاهی تخصصی در زمینه معدن آمادگی خود را اعلام کرده است .

ربیعی استان سمنان را دارای ظرفیت های مناسب رشد اقتصادی در زمینه داروهای گیاهی ، پوشاک ، برند ، جاجیم ، سوزن دوزی ، قالی بافی ، صنایع دستی و ... دانست و از تخصیص وام ارزان قیمت 4 درصد برای رسیدن به این هدف خبرداد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار