در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوع‌های محسور شدن بسیاری ازجنگل‌ها و سواحل مازندران به دست اشخاص قدرتمند و احتمال قطع یارانه مشمولان غایب بررسی می‌شود.

به گزارش  خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران، روزنامه جام جم، ایران، خراسان، مردم سالاری، وطن امروز، جوان و آرمان در صفحات اجتماعی امروز خود به مطالبی همچون ورود هزار کانیتنر سیگار قاچاق به کشور وصله خارجی به چهارشنبه سوری ایران، شور انتخابات در محلات تهران و... اشاره کردند که در ادامه نگاهی کوتاه به آن خواهیم داشت.

روزنامه جام جم:
 
 آیین، سنت، آداب و رسوم و فرهنگ ایران به قرن‌ها و هزاران سال گذشته برمی‌گردد، آئینی که حکایت از قدمت ایران را به میان می‌آورد. آیین و سنت بسیاری در فصول مختلف در گذشته میان مردم رسم بود یکی از مهمترین‌ آیین و سنت‌های قدیمی ایران، مراسم چهارشنبه سوری است که برخی از کشورها سعی دارند این آیین و سنت را به خود ربط دهند.

روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع وصله خارجی به چهارشنبه سوری ایران می‌پردازد.

در این گزارش آمده است؛ چهارشنبه سوری مراسم آیینی و سنتی ایران است که برای خداحافظی با زمستان و استقبال از بهار طراحی شده. روزگار هر بار یک تکه از این آیین را با خود برد تا جایی که چهارشنبه آخر سال شد.

در ادامه نیز موضوع‌های مراسم آیینی و سنتی چهارشنبه سوری در ایران، آثار مخرب چهارشنبه سوری‌های امروزی، جایگزینی ترقه، دینامیت و بمب‌ها به جای قاشق زنی و فال گوش ایستادن حاصل از مراسم چهارشنبه سوری‌های امروزی، نسبت دادن مراسم چهارشنبه سوری به چین و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع مبارزه با فساد و در میدان عمل می‌پردازد.

روزنامه ایران

*گزینه‌های تعیین دست مزد روی میز شورای عالی کار

روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع گزینه‌های تعیین دستمزد روی میز شورای عالی کار می‌پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است؛ در آخرین جلسه اعضای شوارای عالی کار عصر روز جمعه 22 اسفند سال 93 درباره تعیین حداقل حقوق و دستمزد سال آینده با رویکرد بحران قدرت خرید و ارتقا سطح معیشتی کارگران، تصمیم گیری می‌شود.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های تعیین حداقل حقوق و دستمزد سال آینده کارگران، اختلاف نظر مخالف و موافقان این طرح، افزایش حق مسکن کارگری و حق سنوات کارگران، افزایش منصفانه و منطقی دستمزد بر اساس هزینه‌های سبد معیشتی خانوار کارگری، اعلام نرخ پایین دستمزد‌ها و حمایت از افزایش دستمزد‌ها به میزان نرخ تورم فعلی و... صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های شور انتخابات در محله‌های تهران، کاشت چمن در شهر‌ها توجیه محیط زیستی ندارد، طرح پیشگیری از تالاسمی تولد کودکان مبتلا را به یک پنجم کاهش داد و احتمال قطع یارانه مشمولان غایب می‌پردازد.

روزنامه خراسان

*محسور شدن بسیاری از جنگل‌ها و سواحل مازندران به دست اشخاص قدرتمند

روزنامه خراسان درصفحه اجتماعی امروز خود به موضوع محسور شدن بسیاری از جنگل‌ها و سواحل مازندران می پردازد.

در این روزنامه آمده است؛ برخی از اشخاص با رانت قدرت و پشتوانه سهیم بودن در قدرت، اقدام به تصرف اراضی ملی کرده‌اند که باید این زمین‌ها را از آ‌ن‌ها پس گرفت.

در ادامه نیز موضوع‌های محسور شدن بسیاری از جنگل‌ها و سواحل مازندران به دست اشخاص قدرتمند، تصرف اراضی ملی به دست رانت خواران، جنگل خواری و کوه خواری در شمال کشور، دست درازی به زمین‌های منابع طبیعی و ... بررسی می‌شود.

روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های لغو پرواز‌های عمره از 29 اسفند و بیشترین کوه خواری در لواسانات اتفاق می‌افتد، می‌پردازد.

روزنامه مردم سالاری

*با لباس سیاست نمی‌شود کار رسانه‌ای انجام داد

روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع با لباس سیاست نمی‌شود کار رسانه‌ای انجام داد می‌پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است؛ در برخی کشورها که دموکراسی حاکم شده است، با اقبال عمومی بالا رفته‌اند اما در بعضی از کشورها اشاخصی نیز هستند که در بحث دموکراسی به اختیار خودشان بالا می‌روند.

در ادامه نیز موضوع‌های نهادسازی در کشورهای جهان، تشکل‌های مختلف در کشور‌های جهان، لزوم اهمیت به نشریات کودکان و نوجوانان، جایگاه نشریات کودکان و نوجوانان و لزوم توجه مسئولان به این حوزه، همایش‌های انتخاباتی در حوزه مطبوعات کودک و نوجوان، آسیب‌شناسی حوزه کودک و نوجوان و... بررسی می‌شود.

روزنامه وطن امروز

*ورود هزار کانیتنر سیگار قاچاق به کشور

روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع ورود هزار کانیتنر سیگار قاچاق به کشور می‌پردازد.

در این گزارش آمد است؛ سالانه هزار کانتینر قاچاق کالا به کشور وارد می‌شود. سه گروه وارد کننده تجار، قاچاقی و تولید کننده سیگار برای منافع خود نمی‌خواهند سلامت مردم حفظ شود.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های ورود هزار کانتینر سیگار قاچاق به کشور، عوامل موثر در قاچاق و تولید سیگار در ایران، لزوم توجه به تدوین قانون‌های پیشگیری از تولید مواد دخانی، لزوم حفظ سلامت مردم و ... صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های پرونده تفحص از محیط زیست همچنان روز میز، آخرین نشست تفحص کنندگان با ابتکار و ارسال پرونده ساخت و ساز در باغات کن به دیوان عدالت اداری می‌پردازد.

روزنامه جوان

*آوار خصوصی سازی بر سر مدارس دولتی

روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع آوار خصوصی سازی بر سر مدارس دولتی و دو کارته شدن فانی می‌پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است؛ واگذاری مدراس دولتی به موسسات مدارس غیر دولتی و در یک کلام خصوصی سازی آموزش و پرورش از زمان اجرا تا کنون بیش از موافق،‌ به جمع مخالفان خود اضافه کرده است.

در ادامه نیز موضوع‌های واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی، طرح واگذاری به دلیل اصتیضاح وزیر آموزش و پرورش با گرفتن دو کارت زرد، صرف بیش از 90 درصد اعتبارات و بودجه برای حقوق و مزایای فرهنگیان، سرمایه گذاری بخش خصوصی در تامین معیشت و رفاه فرهنگیان، تاثیر خصوصی سازی نظام آموزشی و... بررسی می‌شود.

روزنامه آرمان

*افزایش 9 درصدی پرونده‌های زمین خواری

روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع افزایش 9 درصدی پرونده‌های زمین خواری می پردازد.

در این گزارش آمده است؛ ایجاد کارگروه مقابله با زمین خورای و قاچاق چوب در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آب خیز داری کشور برنامه ریزی شده است و یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها ملزم به برخورد جدی با متصرفان و رفع تصرف شده است.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های افزایش 9 درصدی پرونده‌های زمین خواری،‌رسیدگی به پرونده‌های زمین خواری و قاچاق چوب، شناسایی زمین‌ خواران حرفه‌ای، وجود بیش از 30 هزار پرونده تخلفات مرتبط با زمین خواری، صنعت سازی و ادعاهای واهی تصرف زمین‌های منابع طبیعی، زمین خواری در استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، اصفهان، تهران و خراسان رضوی، آمار زمین خواری در استان‌های کشور و ... صورت می‌‌گیرد.

همچنین روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع چه کسی کودک را داغ کرد؟ می‌پردازد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار