معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: 490 هزار گردشگر خارجی امسال از طریق پایانه های مرزی این استان وارد کشور شده اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،حسین امامی افزود: از 490 هزار نفر گردشگر خارجی ورودی به کشور از طریق پایانه مرزی آذربایجان غربی فقط 18 درصد در آذربایجان غربی اقامت کرده اند و بقیه سایر استانها را برای اقامت برگزیده اند.

وی اظهار کرد: پایانه های مرزی بازرگان، پیرانشهر، سرو، پلدشت و رازی به ترتیب رتبه های اول تا پنجم را در زمینه مسافران خارجی در استان به خود اختصاص داده اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: در سال جاری 169 هزار نفر از مرز بازرگان، 130 هزار نفر از مرز پیرانشهر، 91 هزار نفر از مرز سرو، 55 هزار نفر از طریق مرز پلدشت و 43 هزار نفر از مرز رازی این استان وارد کشور شده اند.

وی ادامه داد: بیشترین میزان مسافران ورودی از کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان بوده اند.

امامی گفت: امسال دو میلیون و 200 هزار نفر گردشگر داخلی نیز از این استان بازدید کرده اند.

وی ادامه داد: از کل مسافران وارده شده به آذربایجان غربی یک میلیون و 453 هزار نفر نیز از اماکن تاریخی و تفریحی و جادبه های طبیعی استان بازدید کرده اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: از کل گردشگران و مسافران ورودی به استان 300 هزار و 273 نفر در هتلها و مراکز اقامتی استان پذیرش شده اند.

امامی ادامه داد: اتخاذ تدابیری در خصوص فراهم ساختن بستر و زیرساختهای لازم برای اسکان طولانی مدت گردشگران در استان از ضرورتهایی است که باید به آن به صورت جدی پرداخته شود.

وی اظهار کرد: کاهش مشکلات به ویژه در زمینه اسکان و اقامت، تبلیغات و اطلاع رسانی و تامین کمپهای اضطراری می تواند گامی مهم در جذب گردشگران و جلب رضایت آنان باشد.

آذربایجان غربی دارای یک هزار و 472 اثر تاریخی و طبیعی ثبت شده در ردیف میراث ملی و دو اثر جهانی قره کلیسا و تخت سلیمان تکاب است که سالانه هزاران گردشگر از داخل و خارج از کشور از این آثار بازدید می کنند.

این استان با دارا بودن یک هزار کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان یکی از استانهای مرزی کشور است که سالانه گردشگران بسیاری از این کشورها با مقاصد مختلف وارد استان می شوند.


انتهای پیام /م
برچسب ها: گردشگر ، خارجی ، کشور ، مرزی ، پلدشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.