«فرانک شیخ‌الاسلامی» گفت: طر‌ح‌ها و نقوش ایرانی-اسلامی برروی لباس‌ها هر سال علاقمندان بیشتری پیدا می‌کند و هیچوقت کهنه نمی‌شود.

فرانک شیخ‌الاسلامی، مدیر خانه طراحی یوتام در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ پنجمین دوره نمایشگاه خانه طراحی یوتام با هدف حمایت از نیازمندان و همچنین برای یاری رساندن به موسسه خیریه طلوع بی نشان در 9 اسفند ماه افتتاح و از 10 اسفند میزبان بازدید کنندگان بوده است. 

وی افزود: در ا ین نمایشگاه که حدود 20 طرح برای مانتو و بیش از 30 طرح که در برگیرنده نقوش ایرانی برای لباسهای بانوان است، به نمایش گذاشته شد. 

مدیر خانه طراحی یوتام عنوان کرد: در مجموع نزدیک به 60 طرح متفاوت با خلاقیت هنری نشات گرفته از نگاه طراح ایرانی و با توجه به قواعد و اصول هنرهای ایرانی و البته همسو با دنیای مدرن در قالب نمایشگاهی ارائه شده است. 

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها به ویژه با نزدیک شدن به ایام نوروز طرحهایی در قالب لباسهای ایرانی است در ماههای پایانی سال می‌تواند نقش‌ تعیین کننده‌ای در رونق  بیشتر این نوع طرحها و دیده شدن آنها داشته باشد زیرا در این ایام بیشتر مردم به ویژه بانوان به دنبال تهیه لباسهایی مناسب و مطلوب هستند و اگر این لباسها با طرح‌ها و نقوش ایرانی همراه باشد در منحصر به فرد شدن لباسها موثر است و مورد استقبال‌ قرار می‌گیرد. 

مدیر خانه طراحی یوتام بیان کرد: هدف از برنامه‌ریزی‌ و برگزاری پنجمین نمایشگاه سالانه طراحی خانه طراحی یوتام کمک به موسسه خیریه طلوع بی نشان‌ها، البته به قدر بضاعت و توان بوده است. 

شیخ‌الاسلامی عنوان کرد: تلاش کردیم با توجه به هدف خیریه قیمت گذاری آنچه ارائه شده به نحوی باشد تا علاقمندان به طرحهای ارزشمند ایرانی-اسلامی از این نمایشگاه بی بهره نمانند و در این کار خیر مشارکت داشته باشند. 

وی در خصوص تمدید این نمایشگاه با توجه به استقبال صورت گرفته گفت: این نمایشگاه قرار بود 16 اسفند به پایان برسد ولی با توجه به استقبال و شوق دیدن و خرید این لباسها از سوی بازدیدگنندگان بر آن شدیم تا به مدت چند روز دیگر این نمایشگاه ادامه یابد؛ بنابراین نمایشگاه خانه طراحی یوتام تا روز جمعه 22 اسفند ماه ادامه خواهد داشت. 

وی در خصوص فروش آثار در طول برگزاری این نمایشگاه گفت: تاکنون بخشی از آنچه که ارائه شده به فروش رسیده و امیدواریم در طول مدت تمدید نمایشگاه شاهد استقبال بیشتری از سوی مخاطبان باشیم. 

مدیر خانه طراحی یوتام در خصوص تداوم نمایشگاه در سال‌های آینده بیان کرد: با توجه به اینکه بخشی از عواید فروش هر سال این نمایشگاه به نفع "طلوع بی نشان‌ها" خواهد بود، برنامه ریزی برای تداوم و برگزاری این رویداد در سال‌های آینده نیز صورت  می‌گیرد. 

وی در ادامه با اشاره به حمایت از طرحهای ایرانی و کمک به خیریه با عنوان دو کار نیکو گفت: خرید طرحهای ایرانی که در هر یک بخشی از هنر ایرانی نهفته در این روزهایی که به سال جدید نزدیک می‌شویم نه تنها حمایت از طرحهای ایرانی است بلکه طمع شیرین رضایت از خریدی که نیت خیر نیز در آن وجود دارد را برای علاقمندان به دنبال دارد. 

شیخ‌الاسلامی در خصوص تغییر و ارائه طرح‌های جدید در نمایشگاه‌های آینده عنوان کرد: طرحها برای دوره‌های بعدی نمایشگاه سالانه خانه طراحی یوتام قطعا متفاوت‌تر خواهد شد البته این تغییر و تفاوت بدان معنا نیست که طرح‌ها مدرن شود بلکه نقوش ایرانی در لبا‌سها بیشتر خواهد شد. 

وی خاطر نشان کرد: لباس‌هایی با تاکید بر طرح‌ها و نقوش ایرانی ارائه می‌شود و هیچگاه غبار روزگار آنها را کهنه و قدیمی نخواهد کرد بلکه قدمت آنها بیشتر و اندیشمندتر خواهند شد و به طور قطع هر سال به تعداد علاقمندان به طرحها و نقوش ایرانی بر روی لباس‌ها افزوده می‌شود. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار