نماینده سازمان ملل اعلام کرد مسلمانان روهینگیا هنوز به خانه و کاشانه خود باز نگشتهاند و بحران میانمار در حال تشدید شدن است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "رویترز،" "یانگی لی،" نماینده سازمان ملل از بی توجهی دولت میانمار به وضع مسلمانان "روهینگیا" خبر داد. در گزارش خانم "لی" آمده است دشمنی با مسلمانان و بی اعتمادی به آنها در میانمار همچنان رو به افزایش است و دولت آن کشور نیز – علیرغم وعده‌های پیشین – برای حل این معضل اقدامی انجام نمی‌دهد. 

او که 8 ماه پیش نیز برای بررسی وضع وخیم مسلمانان در ایالت "راخین" به میانمار سفر کرده بود معتقد است اکثریت بودایی آن منطقه به مسلمانان اجازه نمی‌دهند به منازلشان بازگردند و دولت نیز در قبال شرایط مسلمانان تنها به اتخاذ موضع "سکوت" اکتفا میکند.

به گفته خانم "لی،" مسلمانان منطقه "راخین" فقط 2 راه حل پیش رو دارند: یا در منازلشان بمانند و خود را برای مرگ آماده کنند، یا با قایق از منازلشان بگریزند. عدهای از مسلمانان نیز به دلیل پایمال شدن حقوق اساسیشان به تایلند و مالزی پناه برده اند. در سالهای اخیر بودائیان ایالت "راخین" به گونهای سازمان‌یافته به قتل و آزار مسلمانان پرداخته‌اند و مجامع بین‌المللی نیز واکنشی جدی به وقایع میانمار نشان نداده‌اند.


انتهای پیام/
برچسب ها: دولت ، میمانمار ، مسلمانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار