«عباس عبدالله زاده» کارگردان نمایش «تک سرباز» گفت: علی رغم مشکلات عدیده ای که از لحاظ مالی داشتیم پذیرفتم که بدون کمترین هزینه مالی کار را بهاجرای عمومی برسانیم.

عباس عبدالله زاده، کارگردان نمایش "تک سرباز" در گفتگو باخبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگارانضمناشاره به نمایشنامه عنوان کرد: قصه نمایش "تک سرباز" در رابطه با سربازی تنها است که در نقطهصفر مرزی بیش از سه سال و اندی مشغول خدمت می باشد و از روی حسن وظیفه و علاقه ای که بهآب و خاکش دارد حاضر نیست محل خدمتش را ترک نماید که در این بین با خواننده دوره گری کهحامل مواد مخدر است روبرو میشود... .

وی افزود: این نمایش در ابتدا برای جشنواره ایثار آماده شده بود که پس از بازبینی این نمایش توسطمسئول روابط عمومی اداره تئاتر، از گروه خواسته شد که برای بازبینی و اجرای عمومی در ادارهتئاتر خانه نمایش اقدام نماییم.علی رغم مشکلات عدیده ای که از لحاظ مالی داشتیم پذیرفتم که بدون کمترین هزینه مالی کار را بهاجرای عمومی برسانم و چیزی که بیشتر از همه من را به عنوان کارگردان و نویسنده مجاب کرد کهبدون تنلیغات، دکور، لباس، آکسسوار و ... اجرا نمایم شور و اشتیاق گروه بود که شامل بازیگران ودستیاران جوان و مستعدی هستند که به مدت 4 ماه بی وقفه تلاش کردند.

عبدالله زاده خاطرنشان کرد: این نمایش در یک فضای کاملا رئالیستی است که البته من از موقعیت های فانتزی هماستفاده کرده ام، تلاش شده بازی ها غالب رئالیستی داشته باشند و در تمام دوران تمرین تلاش شد از ژست های تئاترییا در برخی موارد روشن فکرانه دور باشیم و بدون پیچیدگی های سنگین قصه ای روان را روایت کنیم.

عبدالله زاده ادامه داد: من از سال 86 با نوشتن نمایشنامه پتروس وارد عرصه تئاتر شدم و بعد از آننمایش هایی چون "اوای نی"، "33 و ترنج"، "آنتیگونه"، "سوکاریس" و "آدم کش" را نوشتم وبیشترین همکاری من با تینو صالحی بوده است. و همچنین نمایشنامه های "سوکاریس"، "حصار بی بند"،"خاطرات من با بی خرسه" را کارگردانی نموده ام و در حال حاضر مشغول نوشتن نمایشنامه "گرگدختر" برای جشنواره آیین سنتی هستم.

عبدالله زاده خاطرنشان کرد: در این نمایش پدرام عزیزی، افشین غیاثی، معصومه رحمتی، سپیده آقانژاد، صادقملکی، عرفان حق روستا به ایفای نقش می پردازند و از دیگر عوامل کار می توان به طراح صحنه: تینو صالحی،طراح لباس: الهام شعبانی، آهنگساز: میر امیر میری، دستیاران کارگردان: عسل احمد نیا، سارا شریفیان، فاطمه پورمحمدی اشاره کرد.

سپیده آقانژاد بازیگر نمایش "تک سرباز" در ادامه با اشاره به نقشش به خبرنگار ما گفت:من در این نمایش نقش یک دختر لال را بازی میکنم، من به شدت نقشم را دوست دارم و با این نقش بازی در سکوترا تجربه کردم که برایم بسیار سخت بود چرا که پیش از این بدلیل اینکه فضای کاری ام در رسانه متفاوت بود وبیشتر به اجرا و گزارشگری پرداخته بودم و علاوه بر آن چون ذاتا پرحرف هستم نزدیکی به نقش برایم کمی سخت بود که خوشبختانه با تلاش و زحمات کارگردان محقق شد.

وی افزود: عباس عبدالله زاده کارگردان نمایش بسیار به ما کمک کرد و به مدت 4 ماه تمرین کردیم و قرار بود درجشنواره ایثار نمایش را اجرا کنیم اما پس از بازبینی بدلیل رضایت بدست آمده توانستیم در خانه نمایش اداره تئاتراجرای عمومی بگذاریم. این اجرا برای من بسیار مهم است چرا که گروه ما از همه ی جهات سختی های زیادی رامتحمل شد اما دست از تلاش نکشیدیم، ما با کمترین امکانات و با هزینه های شخصی خود کارگردان کار را به رویصحنه بردیم بسیاری از ایده های کارگردان بدلیل عدم تامین بودجه محقق نشد اما بازهم تلاش کردیم مطمئنم نتایجتلاش گروهی ما بخوبی روی صحنه قابل مشاهده است. بعنوان یک عضو کوچک از این مجموعه نوید نمایشی بسیارخوب را به جامعه تئاتر میدهم چرا که به تلاش و زحمات گروه ایمان دارم.

گفتنی است؛ علاقمندان می توانند برای تماشای این نمایش از ۱۳ لغایت ۲۶ اسفندماه ساعت ۱۸:۳۰ هر شب به جزشنبه ها به خانه نمایش واقع در میدان فردوسی، خیابان شهید موسوی، کوچه شهید محمد آقا مراجعه کنند

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار