مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری اردبیل گفت: در سفر دکتر روحانی 700 میلیارد ریال از محل حوادث طبیعی به استان اردبیل اختصاص یافت که این میزان در مقایسه با 40 میلیارد ریال اختصاصی سال گذشته 17 برابر افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ داوود شایقی افزود: امسال منابع اعتباری برای اجرای پروژه های عمرانی استان نسبت به پارسال رشد جشمگیری داشته و این امر باعث شده که حتی تعداد زیادی از پروژه های بزرگ راکد هم اکنون به صورت سه شیفته اجرا گردند.

وی گفت: پارسال از بابت طرح های عمرانی 400 میلیارد ریال و از سایر منابع از جمله پروژه های ملی استانی شده و حوادث طبیعی نیز 500 میلیارد ریال و در مجموع 900 میلیارد ریال در اختیار استان اردبیل قرار گرفته بود که بخش مهمی از آن نیز به مطالبات پیمانکاران اختصاص یافت و از این رو فعالیت عمرانی چشمگیری در استان انجام نشد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری اردبیل بیان کرد: امسال اما از ابتدای سال تاکنون 4 هزار و 100 میلیارد ریال از بابت فعال کردن پروژه ها به خزانه استان واریز شد که از این مبلغ 2 هزار و 630 میلیارد ریال در اختیار دستگاه های مختلف قرار گرفته و ما بقی نیز در حساب دستگاه ها موجود می باشد.

شایقی اظهار کرد: هم اکنون یک هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار در حساب دستگاه های عمرانی استان اردبیل موجود است و پیش بینی می شود طی روزهای باقی مانده از سال جاری نیز 600 میلیارد ریال دیگر به حساب خزانه واریز و در اختیار دستگاه ها قرار بگیرد.

وی با اشاره به رکود برخی پروژه های بزرگ سد سازی به خاطر کمبود منابع اعتباری گفت: در جریان سفر رییس جمهوری به استان اردبیل 2 هزار و 700 میلیارد ریال برای فعال شدن این پروژه ها اختصاص یافت و این امر باعث شد تا بخشی از مطالبات پیمانکاران پروژه های بزرگ عمرانی مانند سد عمارت، گیوی و احمد بیگلو پرداخت شده و این پروژه ها دوباره فعال شوند؛ به طوری که برخی از آنها اکنون در سه نوبت کاری فعال بوده و منجر به بهبود فضای کسب و کار در سطح منطقه شده است.

به گفته مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری اردبیل ، یکصد میلیارد ریال اعتبار نیز از محل بودجه توازن منطقه ای به استان اردبیل اختصاص یافته و با این اعتبار در هر شهرستان یک پروژه تعریف شد تا در آینده ای نزدیک تحولی در سیمای شهرستان ها ایجاد شود؛ این در حالی است که در سال گذشته از این محل ریالی به استان پرداخت نشده بود.

شایقی افزود: طی سفر کاروان تدبیر و امید همچنین 530 میلیارد ریال نیز به پروژه های گازرسانی استان اختصاص داده شد که قابل قیاس با سال 92 نیست و با این اعتبار پروژه های گازرسانی به 100 روستا در حال اجرا می باشد.

وی بیان کرد: این اعتبارات سوای اعتبارات اختصاص یافته به پروژه های بزرگی مانند نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان است که باید برای تکمیل آن 13 هزار میلیارد ریال هزینه شود و یا پروژه مهم شبکه پایاب سد خداآفرین و تبدیل 83 هزار هکتار از زمین های کشاورزی دیم شمال استان به آبی که با تصویب اعطای تسهیلات بیش از 250 میلیون یورویی از بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

او گفت : بیش از یک هزار میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات مهار آب های مرزی که به تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده، طی سفر دکتر روحانی، به استان اردبیل اختصاص یافته است. شرکت توزیع برق استان اردبیل نیز یک هزارو 600 میلیارد ریال برای راه اندازی پست های برق بزرگ در حوزه های خلخال، گرمی و اردبیل از محل صندوق توسعه ملی دریافت کرده است.

 
انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.