وزير بهداشت با اشاره به پرهزينه و گران بودن درمان تاكيد كرد: بايد به بهداشت و پيشگيري توجه كنيم تا مردم سالمي داشته باشيم.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دكتر سيدحسن هاشمي در مراسم افتتاح بيمارستان 32 تختي نيكوكار در شهرستان املش ضمن بيان اين مطلب از همراهي و همدلي مسئولين در تلاش براي كاهش مشکلات و آلام مردم تشكر كرد.

وزير بهداشت با بيان اين كه ملت شريف ايران فداكاري‌هاي زيادي براي انقلاب و نظام كرده‌اند، گفت: مردم اين شهرستان نيز 300 شهيد تقديم انقلاب كرده‌اند و شهادت نوگل 12 ساله نيز در چنين شهري نشان از فداكاري‌هاي مردم ما دارد بنابراين انتظار اين است كه همه به مردم فكر كنند و براي خدمت به مردم تلاش كنند.

وزير بهداشت با تاكيد بر اين كه موفقيت كشور جز با وحدت و همدلي ميسر نمي‌شود، تصريح كرد: يكي از دستاوردهاي دولت دكتر روحاني ايجاد اتحاد، همدلي و آرامش در كشور بوده است و اميدوار هستيم با دعاي مردم و عظمت شهدا در پيشگاه خداوند، اين دولت بتواند بيش از گذشته به وعده‌هاي داده شده عمل نمايد و در مسير خدمت به مردم شريف ايران موفق شود.

دكتر هاشمي ضمن ابراز خرسندي از افتتاح بيمارستان 32 تختي نيكوكار در شهرستان املش كه بعد از سال‌ها به بهره‌برداري رسيده است، اظهار اميدواري كرد كه كمبودها و تجهيزات مورد نياز اين بیمارستان بزودي برطرف شود.

وزير بهداشت با بيان اين كه به رغم اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان هنوز تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله زيادي داريم، گفت: حتي در مركز استان گیلان نيز در برخي از زمينه‌ها به دليل فرسوده بودن زيرساخت‌ها، محروميت و كمبود زياد است.

دكتر هاشمي تاکید کرد: ابتدا بايد شبكه‌هاي بهداشتي را در شهرستان‌ها ايجاد كرد تا ضمن ايجاد رفاه و آسايش براي مردم شهرستان‌ها از مراجعه مردم به مراكز استان براي دريافت خدمات بهداشت و درمان جلوگيري كرد.
 
وزير بهداشت تصريح كرد: ميزان توقع از حوزه بهداشت و درمان زياد است ولي توقع حوزه بهداشت و درمان نيز از دولت و مجلس مضاعف است و در دو سه دهه گذشته در حق حوزه بهداشت و درمان و به تبع آن در حق مردم ظلم شده است.
 
ضرورت بازسازی بیمارستان های قدیمی
دكتر هاشمي يادآور شد: تعداد تخت‌هاي مورد نياز در استان گيلان 3 برابر كمتر از تخت‌هاي موجود است.

وزير بهداشت گفت: به طور كلي در حوزه بهداشت و درمان و نيز تعداد تخت‌ها و نيز نيروي انساني مورد نياز در كشور كاستي‌ها و مشكلاتي وجود دارد و قدمت برخي از بيمارستان‌ها بيش از 50 يا 60 سال است و نياز به نوسازي و بازسازي دارند.

وزير بهداشت با بيان اين كه در همه نظام‌هاي موفق درماني در دنيا 10 تا 15 سال همه سياستگذاران براي ارتقاي سلامت كار مي‌كنند، يادآور شد: قبل از دولت آقاي روحاني، حوزه سلامت جزء اولويت‌هاي دهم و يازدهم بوده است اما در دولت يازدهم حوزه سلامت جزء اولويت‌هاي اصلي كشور شده است.

وي يادآورشد: عليرغم همه صحبت‌هاي مطرح شده در تريبون‌هاي مختلف در مورد اعتبارات حوزه بهداشت و درمان از 7800 ميليارد اعتبار تا كنون حدود 4 هزار ميليارد آن محقق شده است و با اين وجود شاهد چنين رضايتمندي در بين مردم هستيم كه براي ما بسيار ارزشمند است.

وزير بهداشت با اشاره به ابلاغ سياست‌هاي كلي سلامت از سوي مقام معظم رهبري گفت: اگر دولت و مجلس به تحقق كامل اين سياست‌ها توجه كنند، تمام مشكلات حوزه سلامت مرتفع مي‌شود.

وي يادآور شد: مقام معظم رهبري در سياست‌هاي كلي سلامت اعلام كرده‌اند كه سهم سلامت از توليد ناخالص ملي بايد به متوسط كشورهاي منطقه برسد و در صورت تخصيص اين اعتبارات، مردم جز درد و رنج بيماري، رنج ديگري نخواهند داشت.
 
هزينه‌هاي درمان گران است بايد به بهداشت و پيشگيري توجه كرد
وزير بهداشت با اشاره به پرهزينه و گران بودن هزينه‌هاي درمان تاكيد كرد: بايد به بهداشت و پيشگيري توجه كرد تا مردم سالمي داشته باشيم.

دكتر هاشمي با بيان اين كه در حوزه بهداشت و درمان برنامه‌هاي خوبي داريم، گفت: عليرغم مشكلات و كمبودهاي اعتباري، قدم‌هاي خوبي در اين حوزه برداشته شده است، و با آن كه سال آينده شرايط سخت‌تري خواهد داشت، بنا داريم بيمارستان‌ها و پروژه هاي نيمه‌تمام را به اتمام برسانيم.

وزير بهداشت با بيان اينكه جهت‌گيري دولت، مناطق محروم و كم برخوردار است، گفت: سال آينده بيمارستان‌هاي نیمه تمام در مناطق محروم افتتاح خواهد شد.

دكتر هاشمي با بيان اين  كه مسير بهداشت و درمان در اين دولت بايد به نوعي طراحي شود كه دولت‌هاي بعدي نيز در همين مسير حرکت كنند، خاطرنشان كرد: هيچ خدمتي بالاتر از خدمت به مردم و دعاي خير مردم براي درمان بيماري‌هايشان نيست.

وزیر بهداشت در پایان از تلاش‌هاي مسولان استاني و دانشگاهي گيلان در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم قدرداني كرد و اظهار اميدواري كرد كه مردم به ويژه مردم محروم در اين استان بتوانند خدمات مطلوبي را دريافت كنند و پزشكان نيز همچنان در خدمت به مردم كمك نمايند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار