کارشناسان واحد حقوقی اداره استاندارد استان اصفهان به 10واحد های نانوایی تازه تاسیس که دارای دستگاه پخت نان غیر استاندارد در شهراصفهان بودنداخطاردادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان وبنابر اعلام روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان ؛در آستانه عید نوروزونظارت جدی بر روی محصولات تولیدی استاندارد؛ بازرسی از واحد های عرضه و توزیع محصولات نیز افزایش یافته است و در این راستا کارشناسان واحد حقوقی اداره استاندارد استان اصفهان به 10واحد های نانوایی که دارای دستگاه پخت نان غیر استاندارد در شهراصفهان بودنداخطارکتبی دادند.

کارشناس واحد حقوقی اداره استاندارد استان اصفهان ؛ با اشاره به اینکه درطرح بازدیداز10 نانوایی که دارای دستگاه پخت نان غیراستاندارد بودند(استفاده دستگاه حرارات مستقیم درپخت نان)اخطار کتبی داده شد گفت: این واحد ها موظفند تا سه ماه آینده نسبت به تعویض دستگاه و استقرار دستگاه استاندارد در نانوایی های خود اقدام نمایند ، در غیر این صورت اقدامات قانونی برای پلمپ این واحد ها انجام خواهد شد.

امین الرعایا، تصریح کرد: از دیگر موارد تنبیهی برای این واحد ها درخواست ازاداره غله برای قطع سهیمه آرد می باشد.

وی با اشاره به اینکه واحد های تولیدی نان که از دستگاههای غیراستاندارد استفاده کرده اند عمدتا در شهر اصفهان مستقرهستند افزود:استفاده از دستگاه دارای حررات مستقیم بر روی نان اثر نامطلوب داشته و برای سلامت مردم مضر است چرا که گازمونوکسید کربن تولید شده از این دستگاه برروی نان ایجاد مسمومیت می کند.

وی اظهارداشت: این واحد های تولیدی نان که تافتون،سنگگ ولواش تولید می کنند با استفاده از این دستگاهها که استاندارد نیستند سلامت مردم را به خطر می اندازند.

امین الرعایا، گفت:امسال اخطار های زیادی به واحد های تولیدی نان دراستان داده شد ه است و طبق مصوبه شورای استاندارد استان از تیرماه امسال تاکنون هیچ گونه مجوزجدیدی برای واحد هایی که دستگاه های غیراستاندارد دارند صادرنشده است.

وی تاکید کرد:درحال حاضر 25 واحد تولید کننده دستگاههای پخت نان استاندارد در اصفهان وجود دارد که نانوایی ها می توانند با مراجعه به اداره استاندارد لیست این واحدها را دریافت کرده ودستگاههای مورد نیاز خود را از این واحد ها تهیه کنند.

وی هشدار داد: دستگاههای که به صورت سنتی و غیرمجاز در کارگاههابرای پخت نان ساخته می شود در ان از فلزات سنگین استفاده می شود که بسیار خطرناک بوده و در زمان پخت نان این فلزات جذب نان می شود که باید همه دستگاههای نظارتی به این مسئله توجه داشته باشند.


انتهای پیام/ق

برچسب ها: سنتی ، پخت ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.