دکتر علی ربانی گفت: در حال حاضر 0.8 درصد نوزادان متولد شده مشکل قلبی دارند که از این تعداد نوزاد تعدادی دچار مرگ و میر می‌شوند ولی با افتتاح بخش جراحی قلب باز نوزادان زیر 1 ماه این تعداد مرگ و میر رو به کاهش است.

دکتر علی ربانی، رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر از هر 1000 نوزاد متولد شده، 8 نوزاد با یک مشکل قلبی متولد می‌شود که بیشتر این مشکلات اختلالات آناتومیک، سوراخ بودن قلب، تنگی دریچه‌های قلبی و قلب تک حفره‌ای است البته گاهی نوزاد با چند مشکل قلبی متولد می‌شود. 

دکتر ربانی گفت: مرکز تخصصی جراحی قلب نوزادان زیر 1 ماه در بیمارستان مرکز طبی کودکان، که به همت خیرین زنجیره امید بر پا شده است، می‌تواند بسیار در کاهش مرگ و میر نوزادان دچار مشکل قلبی کمک کند.ضمن اینکه زنجیره بین‌المللی خیرین امید به حمایت از کادر پرستاری مجرب فعال در این بخش بسیار موثر است.

وی خاطرنشان کرد:  با اعزام پزشکان به خارج از کشور از نظر علمی به ارتقاء دانش مجموعه بسیار کمک می‌کند، همچنین برای تبادل اطلاعات و آموزش بیشتر، برای آوردن پزشکان متبحر از خارج از کشور هم اقدام می کند. 



انتهای پیام/ 

برچسب ها: مرگ ، قلب ، نوزاد ، مرکزطبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار