مدیرکل اداره بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی گفت: تاکنون 9میلیون نفردرسراسر کشورعضوطرح تحول سلامت شده اند که از این تعداد برای 8میلیون دویست هزارنفردفترچه درکل کشور صادرشده است و درسطح استان نیز از چهارصد808هزارنفرثبت نام کننده در بیمه سلامت همگانی به بیش از چهارصد30هزارنفردفترچه چاپ و صادر شده است.

دکتر مجیدی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز،با اشاره به تعدادبیمه شدگان درسطح استان افزود:یک میلیون300پنج هزارنفربیمه شدگان روستایی درسطح استان، دویست و 95 هزار نفر بیمه شده کارمندی، نزدیک 94 هزار و 800 و نفربیمه شهدا،بهزیستی،دانشجوی،جانبازان،نود و پنج هزار نفر بیمه شده ایرانی دراستان تاکنون اعلام کرد.

وی همچنین از کاهش بیمه ایرانیان خبرداد و افزود:تاکنون به دلیل صادرشدن بیمه سلامت همگانی خدمات درمانی بیمه ایرانیان باکاهش مواجه شده است.

وی در ادامه ازمزایای بیمه سلامت  همگانی خبر داد و گفت:مزایای بیمه سلامت با سایر بیمه‌ها هیچ تفاوتی نداشته فقط در بیمه سلامت بیماران می توانند از بیمه تکمیلی نیز بهره مند شوند.

مجیدی به افراد بیمه شده درسطح کشوراشاره کرد و گفت:تاکنون در سیستم‌های دولتی هیچ گونه افرادبیمه نشده و در صورت مشاهده اینگونه افراد می‌توانند با مراجه به مراکز درمانی از خدمات بیمه سلامت بهره مند گردند.

وی همچنین درخصوص سوء استفاده برخی شرکت‌ها در صدور دفترچه بیمه هشدار داد و افزود: بیمه شدگان با توجه به اینکه اخیرا برخی افراد وشرکت های سوری سودجوسواستفاده هایی ازنام سازمان بیمه سلامت ایران ونیزاداره کل به منظور اریه خدمات بیمه ای بادریافت مبالغی ازمردم ،آگاه باشند تاهرگونه خدمات بیمه‌ای بانام اداره کل صرفا از طریق بیمه سلامت،دفاترپیشخوان نیست و در صورت مشاهده چنین  مواردی سریعا باشماره تلفن 04134795246 تماس گرفته و به مامورین بیمه سلامت اطلاع دهند.

وی گفت:ثبت نام و صدور دفترچه بیمه سلامت همگانی برای افراد فاقد بیمه استان کاملا رایگان بوده و دریافت هرگونه وجه به غیراز هزینه چاپ یک هزار تومان می‌باشد.

وی افزود: 60 درصدجمعیت کشور تحت حمایت بیمه سلامت همگانی قرار گرفته‌اند.

وی در پایان از هموطنان استانی خواست جهت ارائه نظرات و پیشنهادات به آدرس سایت.www.as.ihio.gov.ir سایت  مراجعه کنند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.