یک کارشناس سیاست خارجی گفت: طولانی شدن پروسه سرنگونی نظام سوریه و اینکه بحران ۴ ساله این کشور اکنون به موضوعی فرامنطقه‌ای تبدیل شده است و این امر موجب شده تا غرب به این نتیجه برسد که راهی جز همکاری با دولت بشار اسد برای مقابله با گروهک‌های تروریستی وجود ندارد.

"حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به قرارگیری در آستانه چهارمین سال درگیری‌های سوریه، اظهار داشت: چهارمین سال بحران سوریه اکنون به لحاظ میدانی و سیاسی به سود دولت بشار اسد تغییر کرده است.  
 
وی ادامه داد: طولانی شدن پروسه سرنگونی نظام سوریه و اینکه بحران ۴ ساله این کشور اکنون به موضوعی فرامنطقه‌ای تبدیل شده است و این امر موجب شده تا غرب به این نتیجه برسد که راهی جز همکاری با دولت بشار اسد برای مقابله با گروهک‌های تروریستی وجود ندارد. 

 این کار‌شناس سیاست خارجی تصریح کرد: آن‌ها دریافته‌اند که باید با ارائه یک ساز و کار سیاسی و حفظ نظام فعلی سوریه گروهک‌های تروریستی را سرکوب کنند بنابراین دیدارهای اخیری که میان هیئت‌های آمریکایی و فرانسوی با رئیس جمهور سوریه صورت گرفت، نشان می‌دهد که غربی‌ها نسبت به دولت بشار اسد رویکرد جدیدی پیدا کرده‌اند.  
هانی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این رویکرد جدید از سوی غرب، مقابله با گروهک‌های تروریستی را در دستور کار خود قرار داده است، نشانگر این مهم بوده که تروریست‌ها امنیت منطقه و جهان را مورد هدف قرار داده‌اند.  
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار