یک کارشناس مسائل غرب آسیا:

تضاد رفتاری اردن ریشه در وابستگی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی آن دارد

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: اردن به دلیل این که در اتحاد با غرب قرار دارد اگر آمریکا به آن‌ها بگوید باید تروریست‌ها را آموزش دهد آن‌ها باید بپذیرند.

"حسین رویوران" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سفر وزیر امور خارجه اردن به تهران اظهار داشت: دولت اردن سیاست مستقلی ندارد.

وی ادامه داد: این کشور به دلیل این که در اتحادیه اتحاد با غرب قرار دارد اگر آمریکا به آن‌ها بگوید باید تروریست‌ها را آموزش دهد آن‌ها باید بپذیرند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: اردن به لحاظ بنیه اقتصادی بسیار ضعیف است به همین دلیل به کمک‌های عربستان و امارات نیاز دارد بنابراین هنگامی که این کشورها تصمیماتی می‌گیرند اردن ناگزیر به اجرای آن خواهد بود.

رویوران در پایان خاطر نشان کرد: این تضاد در رفتار اردن به وابستگی‌های بین‌المللی و منطقه‌ای آن‌ها باز می‌گردد.

شایان ذکر است؛ "ناصر جوده" وزیر خارجه اردن در پاسخ به دعوت محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران و به منظور گفتگو درباره مناسبات دوجانبه شب گذشته وارد تهران شد و در بدو ورود مورد استقبال حسین جابری انصاری مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه قرار گرفت.

وی قرار است امروز با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران و حسن روحانی رئیس جمهور دیدار و گفتگو کند.

این اولین سفر وزیر خارجه اردن به تهران در هشت سال گذشته است. در شانزهمین اجلاس سران عدم تعهد که شهریور ماه 1391 در تهران برگزار شد،‌ قائم مقام وزیر خارجه اردن حضور یافت.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، عربستان با وارد آوردن فشار زیاد بر اردن تلاش می کند تا از طریق خاک این کشور، اسلحه و مهمات در اختیار تروریستها در سوریه قرار گیرد از طرف دیگر این کشور محل آموزش تروریست‌ها است .

روزنامه "وال استریت ژورنال یوروپ" در همین راستا نوشت، پادشاه عربستان از اردن خواسته است تا در ازای دریافت کمک های اقتصادی، زمینه را برای انتقال اسلحه مورد نیاز تروریستها در سوریه از طریق خاک اردن فراهم کند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار