رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: کنار گذاشتن محاسبه‌گری‌های مادی در حرکت به سوی آرمان‌ها وجه اشتراک عمل همه شهدا بود؛ شهدا به ما آموختند که به سلطه سلطه‌گران "نه" بگوییم.

شهدا به ما آموختند به سلطه سلطه‌گران به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اختتامیه کنگره ملی شهدای دانشجو پیرامون جایگاه شهدا و وجه اشتراک عمل شهدا از هر مذهب، قوم، نژاد و قبیله و نیز با هر نوع سلیقه سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی در مسائلی با هم مشترک بودند اظهار داشت: آن چرا که ما را به وحدت می‌رساند دست گذاشتن بر روی همین اشتراکات است؛ کنار گذاشتن محاسبه‌گری‌های مادی در حرکت به سوی آرمان‌ها وجه اشتراک عمل همه شهدا بود؛ شهدا گل‌های سرسبد آفرینشند که نشدنی‌ها را شدنی کردند.

وی با تاکید براینکه شهدا به ما آموختند که باید در مقابل قدرت‌های شیطانی تا آخرین قطره خون بایستیم گفت: این منطق مبارزان مادی‌گراست که در مقابل دشمن تا جایی مبارزه می‌کنند که طرف قوی نباشد و آنجایی که قدرت دشمن برتر شد، سازش می‌کنند.

سردار نقدی در همین باره افزود: شهدا به ما آموختند که به سلطه سلطه‌گران "نه" بگوییم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همین باره افزود: همین منطق مقابله با سلطه گران بود که باعث شد پشت قدرت‌های بزرگ سه بار به زمین مالیده شود. در مبارزه با رژیم منحوس شاه، کشورهای 1+5 هوادار شاه بودند اما شهدا این قدرت‌ها را نادیده گرفتند.

سردار نقدی گفت: شهدا هم چنین در مقابله با تروریست‌هایی که از شرق و غرب حمایت می‌شدند ایستادگی کردند و در مقابل امواج ترور، پشت ابر قدرت‌ها را به خاک مالیدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در تکمیل اظهارات خود افزود: در دفاع مقدس همین داستان تکرار شد و 1+5 و همه قدرت‌های شیطانی حامی صدام جنایتکار بودند و هر کدامشان نقشی را در مبارزه با ما ایفا می‌کردند.

وی در خصوص واکنش برخی افراد نسبت به ناموفق انجام شدن چند عملیات در ابتدای جنگ گفت: برخی‌ پس از چند عملیات ناموفق که در ابتدای جنگ صورت گرفت گفتند که برویم با صدام مصالحه کنیم و به صورت سیاسی جنگ را به اتمام برسانیم؛ شهدا ثابت کردند که اگر با خدا باشیم، قدرت پایان ناپذیر است و در مقابل هر قدرتی توان ایستادگی خواهیم داشت.

سردار نقدی با ذکر این مطلب که دانشجویان در عرصه‌ای همانند دفاع مقدس که هیچ سنخیتی با محیط کارشان نداشت آن گونه درخشیدند گفت: اگر همین حضور در عرصه‌های مختلف همانند اقتصاد بار دیگر صورت بگیرد، موفقیت‌های بزرگی را به دست خواهیم آورد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید براینکه ما در عرصه‌های مختلف منطق شهادت را غایب می‌بینیم خاطر نشان کرد: امیدواریم که به برکت حضور شهدا، حرکت بیداری در دانشگاه‌ها آغاز شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: احزاب ، تشکل ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار