دیمه‌ور خبر داد:

تخصیص 230 میلیارد ریال اعتبار برای تأمین تجهیزات هوشمندسازی کلاس های پایه ششم

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ازتخصیص 230 میلیارد ریال اعتبار برای تأمین تجهیزات هوشمندسازی کلاس های پایه ششم خبرداد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: پس از تغییر ساختار دوره ابتدایی و اضافه شدن پایه ششم به این دوره در برنامه درسی پایه ششم درس کار و فناوری درنظر گرفته شد بخشی از برنامه این درس ناظر بر آشنایی دانش آموزان با سخت افزار همچنین بعضی از نرم افزارهای رایانه ای بود.

وی ادامه داد: در بعضی استان ها و مناطق برخوردار کشور مدارس با کمک اولیا و ظرفیت ها و توانمندی های خود حداقل هایی را برای عملیاتی کردن این بخش ازبرنامه درسی فراهم نموده اند، اما در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم کشور علیرغم تلاش های صورت گرفته به دلیل عدم کفایت امکانات مناسب برای اجرای این درس متاسفانه عدالت آموزشی و برخورداری  دانش آموزان ازاجرای اثربخش برنامه درسی بامشکلات جدی مواجه گردید.

دیمه ور تصریح کرد : در بهمن ماه سال جاری، با تامین و تخصیص حدود 230 میلیارد ریال به استان های مختلف کشور حرکت ارزشمندی برای تجهیز کلاس های پایه ششم به رایانه، ویدئو پرژکتور وتامین تجهیزات هوشمندسازی کلاس های پایه ششم ، صورت گرفته است و استان ها مشغول تامین وخرید تجهیزات هستند تا وارد کلاس های درس شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در دو ماه گذشته حدود 10 میلیارد ریال کیت های علوم و ریاضی تهیه و در اختیار مناطق محروم کشور قرار گرفت و امیدواریم با تامین تجهیزات آموزشی مدارس کلاس های درس را فعال و محیط های یادگیری را پویا کنیم.

دیمه ور درباره عملیاتی کردن آیین نامه کلاس های چندپایه، عنوان کرد: در این راستا جدول هایی تهیه شد تادر کلاس هایی که بیش از 3 پایه و 15نفردانش آموز دارند طبق ماده 2 آیین نامه کلاس های چندپایه، تا سقف 8 ساعت اضافه تدریس به معلمان عزیز اینگونه کلاس ها پرداخت شود.

وی تصریح کرد: این موضوع پس از مستندسازی به عنوان یک دستورالعمل به استان ها ابلاغ شد و منتظریم همکاران در مرکز فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش هرچه سریع تر این دستورالعمل را به صورت نرم افزار های مرتبط بارگذاری کنند تا امکان صدور ابلاغ برای همکاران وجود داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: با اعمال این موضع معلمان می توانند با اختصاص  ساعات آموزشی بیشتر برای دانش آموزان کلاس های چندپایه، برای ارتقای کیفیت و بهبود فرآیند های یادگیری این کلاس ها فعالیت کنند.

دیمه‌ور در ارتباط با انسداد مبادی بی سوادی اشاره کرد: این موضوع به طور جدی مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش است آمار تمام بازماندگان وتارکان از تحصیل را در گروه سنی 6 تا 11 سال را از مراجع مربوط گرفتیم و در اختیار استان ها قرار داده ایم.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تلاش همکاران در استان ها و با تشکیل کارگروه مشترک بین معاونت آموزش ابتدایی و معاونت  رفاه اجتماعی وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی موضوع با لحاظ مشوق هاوامکانات لازم پیگیری شود تا شاهد حضور دانش آموزان لازم التعلیم دربیرون مدرسه نباشیم.

وی تاکید کرد: در حال راه اندازی" بنیاد نیکوکاری خیرین مدرسه یار "هستیم که بتوانند در زمینه انسداد مبادی بی سوادی و تامین تجهیزات و کتب آموزشی امکانات لازم را فراهم آورند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش درباره کمبود معلم در حوزه ابتدایی گفت: از 2 سال گذشته ورودی نیروی انسانی به این دوره صفر بوده، افرادی بازنشسته شدند و با وجود حدود 200 هزار نفر دانش آموز که امسال به جمعیت دوره ابتدایی اضافه شدند کمبود معلم دردوره ابتدایی حتمی است.

دیمه ور تصریح کرد: در دوره ابتدایی کمبود نیروی انسانی داریم البته بخشی از این کمبود امسال با ساماندهی مناسب نیروی انسانی تامین شد و در سال جدید نیز این روش ادامه خواهد یافت. این ساماندهی، با استفاده کامل از ظرفیت موجود در دوره ابتدایی، حضور همکاران متوسطه در قالب تخصصی کردن دروس پایه پنجم و ششم، اختصاص معلم متخصص تربیت بدنی با اولویت دوره ابتدایی صورت خواهدپذیرفت.

وی افزود: امیدواریم با راهکارهایی که درنظرگرفته ایم ، نیروی انسانی را برای اینکه کلاسی ولویک نفردانش آموز بی معلم نباشد، تامین کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: تجهیزات ، هوشمندسازی ، ششم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار